Sökning: "Stina Sandqvist"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Stina Sandqvist.
1. Innanför en varumärkestransformation: En kvalitativ studie om den interna processen vid en varumärkestransformation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka en varumärkestransformations process utifrån ett internt perspektiv. Detta har utförts genom åtta kvalitativa intervjuer med ledare, rektorer och lärare på två olika skolor. Detta är ett intressant ämne då det är viktigt för företag att hålla sig relevanta i dagens snabbrörliga värld. LÄS MER
2. A Study of How the COVID-19 Pandemic Impacts Swedish SMEs’ Internal Communication
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : A popular area that has increased in interest within the literature of International Business has lately been devoted to the field of international small and medium-sized enterprises (SMEs). Parallelly, the literature concerning uncertainties and crises has also grown, particularly regarding coronavirus disease 2019 (COVID-19). LÄS MER
3. The Effects of Technostress through Virtual Meetings on Employee-level
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : The purpose of this thesis was to contribute with new information within the research area, due to the low amount of secondary research regarding it. This thesis was conducted with a desire to gather primary data contributing to deeper knowledge and understanding of the gap between virtual meetings and technostress in relation to work-life balance, psychological well-being, and effectiveness. LÄS MER
4. Customer Value Driven Service Innovation : Identifying service opportunities in the residential heating market based on customers´ value preferences
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : In today´s industry there is an ongoing trend, where many companies are shifting focus from only delivering products to also offering services to their customers. Services can bring advantages, such as higher margins, competitive advantage, stabilized cash flow and strengthened customer relationships. LÄS MER
5. Diagnoserna ADHD/DAMP, deras betydelse för det enskilda barnet och den pedagogiska verksamheten : Fördelar respektive nackdelar med diagnostisering av barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår undersökning är att titta närmare på diagnoserna ADHD/DAMP, vilken betydelse den kan ha för det enskilda barnet samt för den pedagogiska verksamheten. För att få en djupare inblick utfördes fem stycken kvalitativa intervjuer där frågorna var halvstrukturerade. LÄS MER