Sökning: "Stockholm Marathon"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Stockholm Marathon.

  1. 1. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  2. 2. Stockholm Marathons marknadskommunikation på Instagram : -En undersökning om marknadskommunikationen av Stockholm Marathons Instagram mellan loppet 2021 och 2022

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marcus Andersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En studie genomförd om Stockholm Marathons marknadskommunikation på Instagram. Studiens fokus är att analysera marknadskommunikationen på Instagram med hjälp av studier och bakgrundsinformation om tjänstefiering. Syftet med denna uppsats är att undersöka marknadskommunikationens av varumärket Stockholm Marathon. LÄS MER

  3. 3. It's A Marathon, Not A Sprint: Empirical Evidence of Why Women Remain Underrepresented in Swedish Private Equity

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Marianne Österlund; Aniruddha Deshpande; [2021]
    Nyckelord :Gender; Diversity; Private equity; Finance;

    Sammanfattning : The private equity industry has long endured a reputation as an old boys' club. Despite initiatives to promote gender diversity in recent years, the traditional view remains uncomfortably close to the truth. LÄS MER

  4. 4. Analyses of foot strikes among predominantly Swedish cohorts of runners during a full- and half marathon

    Master-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Alexander Wolthon; [2020]
    Nyckelord :Ankle Joint; Kinematics; Rearfoot; Forefoot; Midfoot; Prevalence Proportion;

    Sammanfattning : Introduktion: Fotisättningstyper (FST) vid löpning är associerat med prestation och löprelaterade skador. Tidigare studier har undersökt prevalensen av olika FST hos amerikanska och asiatiska löpare, men däremot inte hos svenska löpare. LÄS MER

  5. 5. Intersport and their sponsored events - A case study of sponsorship relations

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Liikamaa; [2016]
    Nyckelord :sponsorship; sponsorship relations; marketing communications; textile companies and events; sports marketing; events and event marketing; CSR; sponsorship evaluation; branding; co-branding;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate and reflect about the different sponsorship relations between a Swedish sports retailer and their sponsored events. My case for this thesis is the brand Intersport and I am investigating the phenomena sponsorship and their different sponsorship relations and in this case in relation to sport events. LÄS MER