Sökning: "Storytelling IKEA"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Storytelling IKEA.
1. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER
2. How to analyze identification in storytelling?
Master-uppsats, Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : This thesis examines the use of storytelling in advertising from a rhetorical perspective. Specifically, stories told in IKEA’s recent advertising campaign Där livet händer (Where life happens) will be analyzed. The purpose is to propose a way in which to analyze identification in storytelling. LÄS MER
3. IKEA’s Social Innovation Strategy at H22 : Understanding the Narrative of Social Innovation in Cities Through Living Laboratories and Communicating CSR
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : To increase the understanding of the role of CSR in global development practice, this study examined ‘The Oracle’ podcast series, one of IKEA’s projects at H22, Helsingborg’s open innovation platform and city expo. The current transformations in our communities are met with traditional CSR approaches which are being exchanged for innovative models that encourage participation, consultation and engagement. LÄS MER
4. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER
5. ‘The quest for social value’ - The narrative of IKEAs partnership with social entrepreneurs
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Narratives in corporate storytelling is a powerful and persuasive tool for validation of Corporate Social Responsibility. To further their social mission, IKEA partner with social entrepreneurs, a collaboration which produce products or services for IKEA while creating incomes for the social entrepreneurs, claimed by IKEA as a win-win. LÄS MER