Sökning: "Streaming services"

Visar resultat 1 - 5 av 261 uppsatser innehållade orden Streaming services.

  1. 1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrietta Lundkvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Digital konvergens; streaming; algoritmer; ljudböcker; plattformar; uses gratifications; affordances;

    Sammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER

  2. 2. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  3. 3. Perceptual Sensitivity to Video Degradations in a Simulated Cloud-Gaming Environment: An Empirical Study through Subjective Tests

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Boli Gao; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cloud gaming, often referred to as gaming on demand or game streaming, is a contemporary form of online gaming. It operates by running video games on powerful, remote servers and streaming them in realtime directly to a user’s device. LÄS MER

  4. 4. Star Wars och Minecraft som vägar till läsning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tanja Möller; [2023]
    Nyckelord :Multimodalitet; läsfrämjande barn; ungdom; läsning; det vidgade textbegreppet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how public librarians observe a gap between their work with reading promotion and the multimodal text-world of this group. How do they work to reach children and youths who don’t read, and seem to be occupied with videogames, social media and movies. Can they use multimodal texts to reach them. LÄS MER

  5. 5. Andra lyssnar även på... : En kvalitativ studie om användarupplevelsen av Spotifys rekommendationssystem.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Camilla Fabricio de Barros; Julia Kinnvall; Willmer Pousette Lilja; [2023]
    Nyckelord :Rekommendationssystem; Spotify; användarupplevelse;

    Sammanfattning : The overload of content in digital services demands a way to filter the content for each individual user. The solution to this problem has come to be recommendation systems, which creates recommendations after the behavior patterns and preferences of each user. LÄS MER