Sökning: "SuperCollider"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet SuperCollider.

  1. 1. The Sound of Capta : Sonification as critical method for data perceptualization in digital humanities

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Daniel Lind; [2023]
    Nyckelord :Sonification; Auditory display; Data perceptualization; Epistemology; Digital Humanities; Critical hermeneutics; Humanities data; Spotify; Music history; SuperCollider;

    Sammanfattning : Sonification allows for the analysis and interpretation of data through its rendering into sound. It is a method that remains largely unexplored from a digital humanities perspective. The present thesis addresses this research gap by exploring aspects of sonification as a mode of data perceptualization. LÄS MER

  2. 2. Model-based synthesis of singing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xiaofeng Zeng; [2023]
    Nyckelord :Singing voice synthesis; Source-filter model; Anti-resonances; SuperCollider; Sång röstsyntes; Käll-filtersmodell; Anti-resonanser; SuperCollider;

    Sammanfattning : The legacy KTH Music and Singing Synthesis Equipment (MUSSE) system, developed decades ago, is no longer compatible with contemporary computer systems. Nonetheless, the fundamental synthesis model at its core, known as the source-filter model, continues to be a valuable technology in the research field of voice synthesis. LÄS MER

  3. 3. Escape the Decision Arena : Designing and evaluating an immersive collaborative gaming experience in a cylindrical environment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Peder Dromberg; Ivanna Maric; [2022]
    Nyckelord :Decision arena; Unreal engine; game development; surround sound; immersion; immersive sound; LiU; thesis; master thesis; puzzle game; cylindrical display; cylindrical environment; immersive gameplay; Beslutsarenan;

    Sammanfattning : The Decision Arena in Linköping University contains a 360° cylindrical display with a complementary 360° sound system consisting of eight evenly spaced speakers along the bottom edge of the screen. This paper explores if an immersive game can be developed for such a non-typical gaming environment. LÄS MER

  4. 4. Gränsland : En studie av utommusikaliska referensers roll i det elektroakustiska komponerandet

    Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteori

    Författare :Viktor Sandström; [2022]
    Nyckelord :Elektroakustisk musik; Liminal Space; Estetik; Joanna Demers; Brian Eno; Mark Fisher; Trevor Wishart; Pierre Schaeffer; Absolut musik; Programmusik; The Eerie; Gear Acquisition Syndrome; Ljudlandskap; Association; Supercollider; Akusmatisk;

    Sammanfattning : I den här texten diskuteras förmågan hos elektroakustisk musik att uttrycka sig genom associationer, och frågar ifall musik någonsin kan vara utan en sådan associativ effekt. Detta görs genom luppen av mitt eget arbete, där jag har hämtat inspiration ur mellantillstånd och mellanplatser, liminal spaces, samt genom mitt försök att utarbeta en metod för att arbeta med utommusikaliska referenser som kan informera musikaliska, konstnärliga beslut. LÄS MER

  5. 5. Constraint-Based Patterns : An examination of an algorithmic composition method

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Robin Lilja; [2021]
    Nyckelord :Algorithmic composition; Patterns; Contrast; Coherence; Contemporary music; Chamber ensemble; Orchestra; Spreadsheet; SuperCollider;

    Sammanfattning : This thesis examines the composition of three different musical works through the use of my constraint-based patterns. I have explored the patterns through spreadsheets and also SuperCollider: a software for algorithmic composition and audio synthesis. LÄS MER