Sökning: "Surveyundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Surveyundersökning.
1. Nya betalmedel : Hur accepterat är egentligen Bitcoin?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Bitcoin är en teknologi som har blivit allt mer etablerad i det svenska samhället. Trots att så pass många känner till teknologin är det fortfarande väldigt få som använder den. LÄS MER
2. Var det bara för syns skull? : En implementeringsstudie om barnkonventionen som svensk lag
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur barnkonventionen implementerats i socialtjänstens verksamheter samt vilka faktorer som begränsat respektive underlättat implementeringen av konventionen. Data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer och en surveyundersökning via e-post. LÄS MER
3. Distansarbete i mediebranschen : En studie om medarbetares motivation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I slutet av 2019 utbröt covid-19 pandemin vilket ledde till en ökad mängd distansarbete för företag och dess medarbetare samtidigt som användningen av digitala kommunikationsverktyg ökade. Distansarbetet har lett till att företag och organisationer har behövt utforma nya arbetssätt och strategier för att verksamheterna skall kunna fortlöpa utan att medarbetarnas motivation blir lidande. LÄS MER
4. Individers acceptans till digitala valutor som betalningsmedel
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Idag är det ett faktum att samhället påverkas av tekniska innovationer, där förändringar på betalningsmarknaden inte är ett undantag. Individer har gått från att betala med kontanter till att allt mer använda sig av tekniska och elektroniska lösningar som betalningsmetod. LÄS MER
5. Med hänsyn till andra : En studie om manlig stereotyp reklam och effekten av andras förväntade påverkan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Könsstereotyp reklam är vanligt förekommande men kritiseras frekvent för att inte återspegla en modern samhällsutveckling med jämställda könsroller. Tidigare forskning visar att konsumenter reflekterar över hur andra påverkas av könsstereotyp porträttering i reklam (Åkestam, 2018). LÄS MER