Sökning: "Susanne Lundell"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Susanne Lundell.

  1. 1. En kvalitativ studie om ledares syn på kreativitetsfrämjande ledarskap inom offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mats Lundell; Susanne Wieslander Abrahamsson; [2012]
    Nyckelord :Kreativitetsfrämjande; Ledarskap; Kreativitet; Offentligsektor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka chefers uppfattningar av det kreativitetsfrämjande ledarskapet inom offentlig sektor. Studien ingick i ett större forskningsprojekt där kreativitetsfrämjande ledarskap studerades utifrån en större population, vilken innefattar både offentlig och privat sektor. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring i förändring. En studie om användandet av medveten uppmärksamhet inom reklambranschen.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Lundell; Kristin Johansson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; förändringar i samhället; medveten uppmärksamhet; Word of Mouth; integrerad kommunikation.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikations- och reklambyråer ser på de förändringar som sker i samhället. Vidare är vårt syfte att undersöka hur de arbetar för att effektivt kommunicera ut budskap till önskad mottagare genom att medvetet skapa uppmärksamhet. LÄS MER

  3. 3. Logotypen som kommunikationsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Lundell; Christian Westelindh; Mattias Sävenstrand; [2005]
    Nyckelord :Logotyp; Företagsestetik; Marknadskommunikation; Perception; Visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur individer uppfattar och tolkar en logotyp och hur detta överensstämmer med företagets strategi för deras visuella identitet. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med ett induktivt angreppssätt. LÄS MER