Sökning: "Sverige Kundtjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sverige Kundtjänst.

  1. 1. Belöningssystem. En fallstudie om hur monetära belöningssystem och underliggande motivationsfaktorer påverkar en anställd

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Langhard; Edward Kullberg; [2019-05-07]
    Nyckelord :Motivation; monetära; belöningar; belöningssystem; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Låg motivation bidrar till höga kostnader hos företag vilket medför ineffektivitet och lägre produktivitet. I Sverige är personalkostnaderna bland de högsta i världen vilket bidrar till att motivation genom produktivitet blir en viktig variabel för företag. LÄS MER

  2. 2. Startupföretags hantering av kundsupport

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Allex Hagberg; [2017]
    Nyckelord :customer; support; kundtjänst; kundservice; framgångsfaktorer; fallgropar; service; phonesupport; e-mail;

    Sammanfattning : De senaste åren har Sverige sett en ökning av nyföretagande och med internets enorma tillväxt så blir det allt vanligare med företag som erbjuder tjänster eller produkter online. Det finns idag relativt mycket forskning om kundsupport men den är ofta äldre och har utförts på större etablerade företag. LÄS MER

  3. 3. Den svenska callcenterbranschen och de tekniska lösningar som används : Branschanalys samt identifiering av problematiska dialogsystemsyttranden med hjälp av maskininlärning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Li Wirström; Mattias Huledal; [2015]
    Nyckelord :Call center; Classification; Data mining; Problematic dialogue system utterances; Spoken dialogue system; Sweden; Callcenter; Data mining; Dialogsystem; Klassificering; Problematiska systemyttranden; Sverige;

    Sammanfattning : Detta arbete består av två delar. Den första delen syftar till att beskriva och analysera callcenterbranschen i Sverige samt vilka faktorer som påverkar branschen och dess utveckling. Analysen grundar sig i två modeller: Porters fempunktsmodell och PEST. LÄS MER

  4. 4. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron? - En studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Louise Tängerstad; Maria Källskog; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER

  5. 5. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron -en Studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Maria Källskog; Louise Tängerstad; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER