Sökning: "Swedish match snus"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Swedish match snus.
1. Synen på ZYN : En studie om relationen mellan varumärke och konsumenters uppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine the organization Swedish Match and their nicotine brand ZYN. Swedish Match is a firm that develops, manufactures and sells “snus” and other similar products. LÄS MER
2. Exploring the positioning of tobacco-free snus as a new category in the disruption of the market
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To explore the positioning of tobacco-free snus as a new category in the disruption of the market. Theory: Positioning, Disruption, Blue Ocean Strategy, New Category Creation Methodology: This paper uses a qualitative and exploratory research method. LÄS MER
3. The Swedish Experience - : En kvalitativ studie i kommunikation på en reglerad marknad
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur aktörer på den svenska snusmarknaden planerar sin marknadskommunikation samt att studera om det skett någon förändring sedan implementeringen av EUs tobaksproduktdirektiv 2016. Detta sker mot bakgrund av marknadsföringslagen som utgör en reglerad marknad på vilken aktörerna är verksamma. LÄS MER
4. Svenska aktörers mottagande av tobaksdirektivet : En studie ur ett 'Goodness of fit- perspektiv' av svenska aktörers mottagande av tobaksdirektivet 2014/40/EU
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to see how Swedish actors adopt directive 2014/40/EU and why it is adopted the way it is - with the example of the Swedish government, Swedish Match and Tobaksfakt, based on the actors input into the European Commission's proposal. The study's three research questions are: 1) How does the selected actors influence the tobacco directive 2014/40/EU? 2) In what way do the selected actors adopt the 2014/40/EU tobacco directive 3) Why are directive 2014/40/EU adopted in the way proposed? The study's approach is through a 'Goodness of fit- perspective' see first the actors position then compare this to the new law. LÄS MER
5. Swedish Match : En kvalitativ studie om butikskonceptet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Title: Swedish Match-En kvalitativ studie om butikskonceptet Author: Adam Waernér/Erik Rehnberg Supervisor: Jonas Jonasson Key Words: Communication, Branding, Culture, PR, Advertisement Purpose: The purpose of this research is to understand the background of the launch of Swedish Match´s stores. Because of the strict laws against marketing of tobacco products in Sweden, we believe that the stores are an interesting way of approaching a new branding and communication strategy in the tobacco industry. LÄS MER