Sökning: "Sydafrika musik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sydafrika musik.
1. Pinnen, bollen & tonhöjden : Tecken på lärande och resurser i musikteori med rytmik som metod
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Efter en utbytestermin till Sydafrika blev jag intresserad av hur en metod inom rytmik fungerar i ämnet musikteori. Rytmikens sätt att utgå från kroppen för lära sig är en konstrast mot hur undervisning i gehörs- och musiklära kan se ut där musik behandlas som ett kunskapsämne. LÄS MER
2. Musik, förändring och framtidsdrömmar : En kvalitativ studie av det sydafrikanska musikutbildningsprojektet, Acess Music Project
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study is an examination of how a music education that is run by a NGO, Non Governmental Organisation, in South Africa works. The organisation Arkwork for Art NPC, and their artistic programme Access Music Project, AMP, based in Grahamstown in Eastern Cape province, works as an case study. LÄS MER
3. Musikundervisning som ett meningsfullt lärande : Musiken och sångens betydelse i den pedagogiska verksamheten i två Sydafrikanska förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : .... LÄS MER
4. Musik som ett specialpedagogiskt verktyg för barns språkutveckling : Fem sydafrikanska pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this essay is to study if and how five South African educators work with music as a special pedagogical tool in children's language development. To achieve the purpose of this study, two research questions were created. As method, interviews of a qualitative character were chosen. LÄS MER
5. Balance of music education : chartering verbal and non verbal knowledges in the philosophies of music teachers in South Africa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : This thesis discuss how balance between declarative and procedural knowledge can be reached in music education. The purpose is to shine light on how balance between different kinds of knowledge shows itself in South African music teachers descriptions of their ways of teaching. LÄS MER