Sökning: "Symbolisk kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden Symbolisk kommunikation.

  1. 1. Autonomistödjande bilder - "en kunskapslucka" : En kvalitativ studie om bildstödets påverkan på klienters delaktighet vid utredningar i socialt arbete

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :David Ivansson; Ali Ahsani; [2024]
    Nyckelord :Visual aids; language barriers; autonomy support; multimodal communication; participation; social worker; caregiver; Bildstöd; språkbarriärer; autonomistödjande; multimodal kommunikation; delaktighet; socialsekreterare; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker användningen av bildstöd i socialtjänstens utredande samtal med vårdnadshavare med begränsad kunskap i det svenska språket. Genom en kvalitativ forskningsansats, där intervjuer med erfarna socialsekreterare är centrala, syftar denna uppsats till att förstå hur bildstöd kan främja delaktighet, kommunikationens effektivitet, och bidra till en autonomistödjande process. LÄS MER

  2. 2. Why are you getting ready with me? : hur GRWM bidrar till identitetsskapande & ett mer inkluderande flickskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Isabella Hartman; Hanna Rosenqvist; [2024]
    Nyckelord :GRWM; TikTok; inkludering; konsumtion; identitet; symbolisk demokratisering; mainstreamkultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna fallstudie kommer det virala sociala mediefenomenet “Get Ready With Me” (GRWM) att utforskas. Genom en kvalitativ innehållsanalys har vi analyserat detta fenomen, för att kunna redogöra för hur Get Ready With Me-videor främjar ett inkluderat flickskap samt formar unga tjejers identiteter. LÄS MER

  3. 3. En balansgång mellan dramaturgi och demokrati : Uppfyller Uppdrag granskning och Kalla fakta deras tillskrivna demokratiska syfte?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Nora Svensson Tjäder; Louise Lindeberg; [2023]
    Nyckelord :Investigative journalism; democracy; ideology; ownership; Uppdrag granskning; Kalla fakta.; Granskande Journalistik; demokrati; ideologi; ägande; Uppdrag granskning; Kalla fakta;

    Sammanfattning : Vi har i denna studie analyserat hur Uppdrag granskning och Kalla fakta strukturerar och förmedlar granskande journalistik. Syftet är att med hjälp av en genreanalys öka förståelsen för hur programmen förhåller sig till sitt demokratiska uppdrag som ingår i genrens ideal, och därmed hur de uppfyller den demokratiska roll de fått samt tillskrivit sig själva. LÄS MER

  4. 4. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  5. 5. En ledningsgruppsmetods effekt på samspelet i gruppen : En kvalitativ studie om tillämpningen av en ledningsgruppsmetod och hur det påverkar samspelet inom två ledningsgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Johan Wedenius; [2023]
    Nyckelord :Management group interaction; relationships; trust; communication; commitment; goal management; leadership theories; management team methods; development management and symbolic interaktionismus.; Ledningsgruppsinteraktion; relationer; tillit; kommunikation; engagemang; målstyrning; ledarskapsteorier; ledningsgruppsmetoder; utvecklingsledning och symbolisk interaktionism.;

    Sammanfattning : To stay competitive, the increasingly challenging reality that digitization and globalization have led to a constant evolution of market conditions, Google and other organizations use a model called OKR, objectives and key results. Implementing a model such as OKR in an organization places high demands on the interaction of the management team, which is one reason why not everyone is successful with the implementation. LÄS MER