Sökning: "Testverktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade ordet Testverktyg.

  1. 1. Främjande av inklusiva webbupplevelser : En jämförelsestudie av automatiserade tillgänglighetstestverktyg i en E2E-integrerad mjukvaruprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Angelica Engström; [2023]
    Nyckelord :Automated testing tools; DIGG; E2E; Accessibility; WCAG; Automatiserade testverktyg; DIGG; E2E; Tillgänglighet; WCAG;

    Sammanfattning : Att skapa inkluderande webbupplevelser innebär att användare, oavsett förutsättningar, ska kunna uppfatta, förstå sig på, interagera med och kunna bidra till tjänster på webben. För att arbeta med webbtillgänglighet finns uppsatta standarder för att upptäcka och minimera begränsningar. LÄS MER

  2. 2. A tailored web-based system for managing and attracting customers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Anton Gustavsson; Elis Indebetou; Filip Von Knorring; Erik Larsson; Nils Persson; Ramez Shakarna; [2023]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER

  3. 3. High-Performance Network Data Transfers to GPU : A Study of Nvidia GPU Direct RDMA and GPUNetIO

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuchen Gao; [2023]
    Nyckelord :GPUDirect RDMA; GPUNetIO; User interface; GPUDirect RDMA; GPUNetIO; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : This study investigates high-performance network data transfers, focusing on Nvidia Graphics Processing Unit (GPU) Direct Remote Direct Memory Access (RDMA) and GPUNetIO. These methods have emerged as promising strategies for improving data communication between GPUs and network interfaces, but harnessing their potential requires meticulous configuration and optimization. LÄS MER

  4. 4. En jämförelse av svarstid för Laravel och Spring-Boot API:er vid GET/POST-förfrågningar med flygdata

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Novin Ramzi; [2023]
    Nyckelord :REST api; PHP; Java; responstid; Laravel; Spring-Boot;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att jämföra responstiden för API:er skapade med Laravel och Spring Boot inom flygresebranschen för att förbättra användarupplevelsen och minska risken för kundförlust. REST-standarden, som använder HTTP-metoderna GET, PUT, DELETE och POST för att hantera resurser, är en viktig del av webbutveckling. LÄS MER

  5. 5. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Wessman; [2022]
    Nyckelord :Software Performance Tracking; Software Performance profiling; Heatmap; Software Testing; Automatic Testing; Game Development; Game Testing; Mjukvaruprestandaspårning; Mjukvaruprestandaprofilinger; Färgdiagram; Mjukvarutestning; Automatisk testning; Spelutveckling; Speltestning;

    Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER