Sökning: "Tetra Pak strategi"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Tetra Pak strategi.
1. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER
2. Reducing lead time during installation projects through Continuous Improvement and Early Management
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Problem: Tetra Pak’s strategy is to expand World Class Manufacturing (WCM) from manufacturing to installation projects in order to reduce the installation lead time. There is a challenge in the WCM implementation since it requires a cross-functional approach and uncertainties with the installation projects being at customer’s site. LÄS MER
3. CSR från ett motivationsperspektiv - spelar inriktning någon roll?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka huruvida företags CSR-arbete gällande etik- och miljöfrågor kopplat till motivation skiljer sig beroende på företagets inriktning. Vårt mål är även att undersöka huruvida de klassiska motivationsteorierna går att applicera på CSR. LÄS MER
4. Performance Management-En studie av hur chefer och medarbetare upplever Performance Management på ett större företag
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Performance management innebär att rikta hela organisationens energi genom att sätta mål för medarbetare som ligger i linje med organisationens strategi. Genom att på detta sätt öka tydligheten kan organisationen förbättra prestationer och öka dess möjligheter för utveckling mot konkurrenskraftighet på kort och lång sikt. LÄS MER
5. Leverantörsintegration – en strategisk aspekt vid val av leverantör
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Undersökningsobjekten, som ligger till grund för uppsatsen, är de köpande företagen Tetra Pak och SCAN COIN samt leverantörerna AQ Elautomatik och NOTE. Syftet med uppsatsen är att framställa en modell för att studera det köpande företagets strategi/er vid leverantörsintegration. LÄS MER