Sökning: "Tetra Pak strategi"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Tetra Pak strategi.

  1. 1. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  2. 2. Reducing lead time during installation projects through Continuous Improvement and Early Management

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Sofie Carlsson; Henrik Larsson Ernefelt; [2017]
    Nyckelord :Early Management; World Class Manufacturing; Total Productive Maintenance; Continuous Improvement; Vertical Start-up; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Problem: Tetra Pak’s strategy is to expand World Class Manufacturing (WCM) from manufacturing to installation projects in order to reduce the installation lead time. There is a challenge in the WCM implementation since it requires a cross-functional approach and uncertainties with the installation projects being at customer’s site. LÄS MER

  3. 3. CSR från ett motivationsperspektiv - spelar inriktning någon roll?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Trogstam; Jakob Söderström; [2009]
    Nyckelord :CSR; Motivation; Branscher; Etik; Miljö; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka huruvida företags CSR-arbete gällande etik- och miljöfrågor kopplat till motivation skiljer sig beroende på företagets inriktning. Vårt mål är även att undersöka huruvida de klassiska motivationsteorierna går att applicera på CSR. LÄS MER

  4. 4. Performance Management-En studie av hur chefer och medarbetare upplever Performance Management på ett större företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Sara Naremark; Caroline Svensson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Performance management innebär att rikta hela organisationens energi genom att sätta mål för medarbetare som ligger i linje med organisationens strategi. Genom att på detta sätt öka tydligheten kan organisationen förbättra prestationer och öka dess möjligheter för utveckling mot konkurrenskraftighet på kort och lång sikt. LÄS MER

  5. 5. Leverantörsintegration – en strategisk aspekt vid val av leverantör

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dragana Zaloznik; Dehis Kukuljac; Anna Lager; [2005]
    Nyckelord :leverantörsintegration; samarbete; förtroende; integrationsgrad; TCO- modellen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Undersökningsobjekten, som ligger till grund för uppsatsen, är de köpande företagen Tetra Pak och SCAN COIN samt leverantörerna AQ Elautomatik och NOTE. Syftet med uppsatsen är att framställa en modell för att studera det köpande företagets strategi/er vid leverantörsintegration. LÄS MER