Sökning: "The Hospitality industry"

Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden The Hospitality industry.

  1. 1. Quantifying liquid food waste : levels of liquid coffee waste, its causes and barriers and drivers for quantification in the Swedish food service sector

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Rosa Hellman; [2024]
    Nyckelord :sewage food waste; beverage waste; direct measurement; hospitality; restaurant; serving waste; food waste cause;

    Sammanfattning : Food waste is a waste of resources required throughout the entire supply chain, leading to environmental impacts that could have been avoided. Coffee has a relatively high environmental impact partially due to the high consumption. To identify levels and sources of food waste, and consequently prevent it, quantification is used. LÄS MER

  2. 2. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 4. Sova med gott samvete : En studie om hur koldioxidutsläpp inom hotellkan förändras och dess potentiella effekter förverksamheten, samhället och miljön

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sofia Huang; [2023]
    Nyckelord :hospitality industry; sustainable development; CO2; scenario; climate impact; besöksnäring; hållbar utveckling; CO2; scenario; klimatpåverkan;

    Sammanfattning : En sektor som bidrar till de globala klimatförändringarna är turismen.Tidigare forskning pekar på att hotellbranschen skapar negativa effekteroch är ansvarig för 21% av turismens hela ekologiska fotavtryck. Därav har denna studie fokuserat på hotellens klimat- och miljöpåverkan. LÄS MER

  5. 5. Hotels in Sweden in the regard of green marketing

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elza Jakovele; [2023]
    Nyckelord :green marketing; hotels; Sweden; managers; discourse; sustainability;

    Sammanfattning : Although marketing has been prevalent for many decades, the concept of green marketing remains relatively novel to both consumers and businesses. In the light of the evolving global climate, and escalating concerns regarding sustainability, businesses are compelled to explore new approaches. LÄS MER