Sökning: "The Media richness theory"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden The Media richness theory.

  1. 1. As startups go remote, what happens to creativity? A qualitative study on remote work's effect on creativity in startups

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Douglas Bengtsson; Joel Edholm; [2023]
    Nyckelord :creativity; start-ups; remote work; media richness theory;

    Sammanfattning : Since the COVID-19 pandemic, remote work policies have been increasingly adopted by start-up companies. As creativity is needed for startups to bring new ideas to the market, it is relevant to understand how remote work policies might affect creativity. LÄS MER

  2. 2. Impact of team size, cohesion, anonymity, and virtuality on social loafing

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Minhui Zhong; Maiju Huuskonen; [2023]
    Nyckelord :Social Loafing; Team Size; Cohesion; Anonymity; Virtuality; Social Medåkning; Teamstorlek; Sammanhållning; Anonymitet; Virtualitet;

    Sammanfattning : Social loafing is a phenomenon where individuals exert less effort in a group than when working alone. Social loafing has been widely examined through experimental studies, primarily conducted on face-to-face teams. The recent COVID-19 pandemic changed the working patterns around the world, increasing the amount of remote work in our society. LÄS MER

  3. 3. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Alexandra Coloma Johansson; Melinda Neugebauer; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringstrender; händelser; reels; Tiktok; Social penetrationsteori; teknikacceptansmodellen.;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER

  4. 4. Creativity in the 21st Century - Exploring Differences in Creative Virtual and Face-to-Face Meetings

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Samuel Rubin; Wilma Svensson; [2022]
    Nyckelord :Creativity; Divergent Thinking; Face-to-Face Teams; Media Richness Theory; Virtual Teams;

    Sammanfattning : In a post-Covid-19 world, discussions regarding meeting virtually or face-to-face are more relevant than ever. Moreover, the ability to solve problems through creative thinking is crucial for students, not only for their personal performance but also for their contribution to the future development of organizations and societies. LÄS MER

  5. 5. Är ekologiska marker värdefulla?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Ecology

    Författare :Elin Lönnberg; [2021]
    Nyckelord :ekologiskt; ängs- och betesmarksinventering; gräsmarker; bete; naturbete; äng; biologisk mångfald; växter; miljöstöd;

    Sammanfattning : Hävdade gräsmarker är en av de mest artrika biotoperna i världen, ändå minskar dem i antal. Gräsmarkernas artrikedom kommer från flera århundraden av kontinuerlig hävd som har hållit tillbaka starka konkurrenter som annars riskerade att ta över, vilket tillåtit en stor variation av växter att etablera sig. LÄS MER