Sökning: "The internationalisation of Swedish"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden The internationalisation of Swedish.

  1. 1. Soft skills and the Erasmus+ programme : A qualitative study of Swedish Erasmus+ students and their experiences of exchange studies

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Gustaf Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Erasmus ; soft skills; higher education; exchange studies;

    Sammanfattning : Traditionally, higher education has put a lot of emphasis on cognitive ways of knowing. Although the focus on theoretical knowledge still remains, the labor market’s demand for social skills have increased rapidly over the past decades. LÄS MER

  2. 2. How Does An Entrepreneur Create A Born Global Firm? : A Case Study Of A Swedish Start-Up Trying To Enter The Indian Market.

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Luzia Martins Liberio Coelho; Alena Fridrichova; [2022]
    Nyckelord :Born global; Sweden; International entrepreneurship; Entrepreneurial process action; Internationalisation; Effectuation; Causation; Opportunity perception; Indian market; Business model canvas;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to assess the process of early pre-internationalised and pre-market established born global company and to provide viable advice as to how to internationalise the Indian market which is psychically and geographically distant from the Swedish market. Design/methodology/approach - This study follows a qualitative research approach with an inductive single case study design in order to examine in-depth the Swedish start-up, TurtleCare AB, throughout its internationalisation process. LÄS MER

  3. 3. 'Made in China'- To Buy or Not to Buy, That is the Question : A Qualitative Study of the International Branding Strategies Chinese Firms can Implement to Gain Credibility in the Swedish Market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nellie Karlsson; Lina Carlberg; [2022]
    Nyckelord :Chinese Internationalisation; Chinese Brands; International Branding Strategies; Brand Establishment; Acquisitions; Brand Positioning; Brand Awareness; Brand Image; Credibility; Swedish Market;

    Sammanfattning : There are major challenges for Chinese firms that may jeopardise the creation of credibility when establishing in the Swedish market. It is therefore important for Chinese firms to implement efficient international branding strategies that contribute to the formation of credibility for Chinese companies. LÄS MER

  4. 4. Internationalisering i den svenska förskolan : En studie om förskollärares syn på Läroplan för förskolans mål om internationalisering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Cecilia Al-Rufeye; [2022]
    Nyckelord :Intercultural; Internationalisation; Monoculture; Multicultural mission; Preschool teachers; Interkultur; Internationalisering; Monokultur; Mångkulturellt uppdrag; Pedagoger i förskolan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och synliggöra förskollärares upfattning om Läroplan för förskolans (Skolverket, 2018) mål om internationalisering genom de diskurser som framträder utifrån deras texter. Syftet är vidare att genom deras texter och språkbruk analysera deras uppfattningar om hur de arbetar för att uppnå detta mål. LÄS MER

  5. 5. Positioning of premium priced kitchen knives in the German market : – A Case Study of Swedish SME Damasteel

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Kristina Hartung; Emilia Hämäläinen; [2022]
    Nyckelord :SMEs; Internationalisation; Differentiation; Pricing strategies; Customers; B2B;

    Sammanfattning : .... LÄS MER