Sökning: "Therese Björnfot"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Therese Björnfot.

  1. 1. Digitaliseringen är barnens framtid : Digitala verktyg i förskolan ur ett förskollärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Björnfot Holm; Sandra Jaakkola; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digital kompetens; förskola; kvantitativ metod; TPACK;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares inställning till och användande av digitala verktyg i förskolans utbildning ur ett förskollärarperspektiv. Frågeställningar som använts i undersökningen är förskollärares inställning till digitala verktyg, hur förskollärare skattar sin digitala kompetens utifrån vad som behövs i förskolans utbildning samt i vilken utsträckning förskollärare använder digitala verktyg i olika sammanhang. LÄS MER

  2. 2. Lärarhandledning i svenskämnet – resurs eller ej? : En studie av lärarhandledningen till läromedlet Diamantjakten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Björnfot; Pia Kujala; [2018]
    Nyckelord :Form och funktion; Grundskola åk 2; Innehåll; Lgr 11; Lärarhandledning; Resurs; Struktur; Svenska; Text- och innehållsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera om lärarhandledningen, i svenskämnet i årskurs 2, är en resurs för läraren. Metoden som användes i denna studie var en text- och innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. Engelsk språkinlärning och läromedel : En kvalitativ läromedelsanalys av Happy – Textbook year 3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Björnfot; Pia Kujala; [2017]
    Nyckelord :Engelska; Lgr 11; grundskolan; F-3; Sverige; läromedel; sånger; rim; ramsor; barnlitteratur; verb; substantiv; frekvens; tempus; TTR;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera om läromedel, som används i engelskundervisningen i årskurserna F-3, med tillhörande sångtexter, rim och ramsor stöder elevers språkinlärning i engelska. Metoder som använts i studien var dels en delstudie om vilket läromedel i engelskundervisningen kommunala skolor i Sverige använder i årskurserna F-3. LÄS MER