Sökning: "Till Löwgren"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Till Löwgren.
1. Skolans främsta uppgift En kvalitativ innehållsanalys av demokratiskildringar i läroböcker för samhällskunskap
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Att lära ut och främja demokrati är en viktig del av undervisningen i skolämnet samhällskunskap. Från statsvetenskapligt håll har det dock påpekats att begreppet ’demokrati’ kan definieras på flera olika sätt. LÄS MER
2. En plattform för interaktiva ljudböcker : Augmented Audio
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen har sett till att världen blir mer beroende av mobiltelefoner och datorer, människor tenderar att ha svårt att underhålla sig utan sina skärmar. Målet med projektet är att skapa en plattform med interaktiva berättelser, där användare får chansen att vara kreativa och samtidigt delta i en njutbar aktivitet. LÄS MER
3. Bias inom AI-baserad rekrytering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Teknikens framsteg har förändrat stora delar av rekryteringsprocessen. Sedan millenniumskiftet till år 2015 har erorna Digital Recruiting 1.0 och 2.0 transformerat rekryteringsbranschen tack vare internets etablering. LÄS MER
4. “Det är nog bara för att hålla närhet” : En kvalitativ studie om emotionella brukskvaliteters betydelse för den digitala kommunikationen
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Our study touches a dimension in the development of design concepts that describes how we feel when we use functions and applications in digital artefacts. What happens to us when the mobile phone vibrates and a notification with our partner's name appears on the screen? We do not yet know what actual information the text message contains, yet an expectation is built and different feelings arise. LÄS MER
5. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER