Sökning: "Till Löwgren"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Till Löwgren.

  1. 1. Skolans främsta uppgift En kvalitativ innehållsanalys av demokratiskildringar i läroböcker för samhällskunskap

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Marcus Löwgren; [2023-06-15]
    Nyckelord :Samhällskunskap; demokrati; läroböcker; demokratimodeller; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Att lära ut och främja demokrati är en viktig del av undervisningen i skolämnet samhällskunskap. Från statsvetenskapligt håll har det dock påpekats att begreppet ’demokrati’ kan definieras på flera olika sätt. LÄS MER

  2. 2. En plattform för interaktiva ljudböcker : Augmented Audio

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Isak Almgren; Richard Götherström; Märta Haeggström; Ebba Löwgren; Viktor Ytterborn; [2022]
    Nyckelord :teknik; ljudbok; it; betalningar; react;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har sett till att världen blir mer beroende av mobiltelefoner och datorer, människor tenderar att ha svårt att underhålla sig utan sina skärmar. Målet med projektet är att skapa en plattform med interaktiva berättelser, där användare får chansen att vara kreativa och samtidigt delta i en njutbar aktivitet. LÄS MER

  3. 3. Bias inom AI-baserad rekrytering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Alm; Amanda Löwgren; Elin Melkersson; [2021]
    Nyckelord :bias inom AI; AI i rekrytering; artificiell intelligens; etik och AI; General Works; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Teknikens framsteg har förändrat stora delar av rekryteringsprocessen. Sedan millenniumskiftet till år 2015 har erorna Digital Recruiting 1.0 och 2.0 transformerat rekryteringsbranschen tack vare internets etablering. LÄS MER

  4. 4. “Det är nog bara för att hålla närhet” : En kvalitativ studie om emotionella brukskvaliteters betydelse för den digitala kommunikationen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Evelina Olsson; Rana Sheibani; [2021]
    Nyckelord :interaction design; digital communication; qualities in use; emotional design; emotional communication; interaktionsdesign; digital kommunikation; brukskvaliteter; emotionell design; emotionell kommunikation;

    Sammanfattning : Our study touches a dimension in the development of design concepts that describes how we feel when we use functions and applications in digital artefacts. What happens to us when the mobile phone vibrates and a notification with our partner's name appears on the screen? We do not yet know what actual information the text message contains, yet an expectation is built and different feelings arise. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER