Sökning: "Tom Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Tom Spel.

  1. 1. Tillsammans för fler i rörelse : Hur projektet TFFIR påverkat folkhälsan under pandemiåret 2021

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Tom Celsing; Zackarias Ekström; [2022]
    Nyckelord :tillsammans för fler i rörelse; svenska spel; folkhälsa; sponsorskap;

    Sammanfattning : Författare: Celsing, Tom & Ekström, ZackariasHandledare: Backman, JyriNyckelord: Tillsammans för fler i rörelse, Svenska Spel, sponsorskap, folkhälsaSyfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur framgångsrikt projektet “Tillsammans förfler i rörelse” varit under pandemiåret 2021 för de Specialidrottsförbund anslutna tillprojektet. Metod: Vi har i uppsatsen utgått från en kvalitativ analysmetod där den empiriskainsamlingen är gjord utifrån en dokumentanalys samt en enkät som besvarats av 44 SFanslutna till projektet “Tillsammans för fler i rörelse”. LÄS MER

  2. 2. Applicering av en 2D dungeon algoritm i en 3D rymd : Hur bra presterar TinyKeeps dungeon algoritm i tre dimensioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emil Birgersson; [2021]
    Nyckelord :Procedural content generation; delaunay triangulation; dungeon generation;

    Sammanfattning : Procedural content generation inom spel refererar till algoritmiskt, procedurellt skapande av digitalt innehåll i syfte att automatisera och minska mängden arbete för designers och grafiker. Ett område procedural content generation används för inom spel är dungeon generering. LÄS MER

  3. 3. Immersion, Make and Break the Game - a Study on the Impact of Immersion

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tom Andersson; Hampus Strömsholm; [2018]
    Nyckelord :Immersion; Flow; Graphics; Fear; Immersive Features; User Experience; Design science research;

    Sammanfattning : Att en spelare lever sig in i ett spel kan ses som en av de viktigaste delarna av ett bra spel och spelare vill ständigt ha spel där dom känner mer och mer inlevelse. Tidigare forskning visar på att inlevelse i digitala spel inte är ett enkelt område och för att kunna forska på det så krävs det att man delar upp det i mindre, mer hanterbara, delområden som kan undersökas både som enskilda områden och i relation till andra. LÄS MER

  4. 4. Bedrägeribrottslighetens utveckling : INFORMATIONSTEKNOLOGINS PÅVERKAN PÅ BROTTET

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Richard Granberg; [2016]
    Nyckelord :Internetbedrägeri; datorbedrägeri; kriminalstatistik; handlagda brott; straffö-;

    Sammanfattning : Syftet med rapporten är att ge svar på hur de IT-relaterade bedrägeribrotten utvecklatsunder perioden 2006 tom 2015, ge förklaringar till orsaker och vilka förutsättningar somligger bakom. Samt ge svar på om det föreligger en skillnad i antalet lagförda IT-relate-rade bedrägeribrott, jämfört med bedrägeribrott i övrigt, och orsak till detta. LÄS MER

  5. 5. Gamification som motivationsfaktor inom utbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tommy Engström; Tom Bissmarck; [2015]
    Nyckelord :gamification; gamifiering; spelifiering; spelmekaniker; speldynamiker; motivation; engagemang; utbildning;

    Sammanfattning : Gamification, på svenska även känt som spelifiering är användning utav speldesignelement inom andra kontexter än spel. Gamifierade lösningar syftar till att ta de roliga aspekterna ifrån spel som till exempel lek, utmaning och underhållning och applicera detta inom andra kontexter, exempelvis utbildning. LÄS MER