Sökning: "Tourist office"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Tourist office.

  1. 1. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kimmo Svensson; [2023]
    Nyckelord :visual communication; ordinary culture; regional culture; city branding; instagram; malmoe; representation; grounded theory; visuell kommunikation; vardagskultur; regional kultur; stadsvarumärke; malmö; instagram;

    Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER

  2. 2. Ságastallam/Dialogue

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Emil Stefansson; [2021]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The hiker reaches out from the city, town, or village, intending to be alone. Away from sounds, away from paved roads and houses, away from streetlights and phones, away from people. But what is ‘nature’, and who has the right to it? The untouched landscape shaped by nothing but the earth itself is today hard to find. LÄS MER

  3. 3. Ansvar och urval - En kvantitativ studie av SVT Nyheter Västs urval av nyheter från landsbygd, turistort och kranskommun jämfört med Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mirjam Blomkvist; Saga Örnberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is an analysis of SVT Nyheter Väst ́s news selection. Previous research shows that the media coverage in Sweden is becoming more concentrated to bigger cities. As a result, smaller municipalities and the countryside risk to suffer the consequences of insufficient information about their own community. LÄS MER

  4. 4. Digital Nomads: Travel, Remote Work and Alternative Lifestyles

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Georgios Mouratidis; [2018]
    Nyckelord :digital nomads; travel; employment; remote work; alternative lifestyles; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis takes an ethnographic approach in the examination of the phenomenon of digital nomadism. Generally, the term describes people who have rejected the idea of working in a conventional office, but instead, they work and travel without a clear destination. LÄS MER

  5. 5. Turistbyråns digitala möte med besökaren

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jonas Olsson; Matilda Lundberg; Anders Larsson; [2017]
    Nyckelord :Tourism; Tourist center; Tourist office; Digitalization; Social media; Besöksnäring; Turism; Turistbyrå; Digitalisering; Sociala medier;

    Sammanfattning : I Sverige förekommer turistbyråer på de flesta platser där det finns turism och den här studien undersöker digitaliseringen av turistbyråer. Den här studien berör frågor som i vilken utsträckning som turistbyråerna har digitaliserat sin verksamhet, vilka orsakerna är till turistbyråernas digitalisering och vilka potentiella effekter digitalisering leder till för verksamheten och dess framtid. LÄS MER