Sökning: "Trip Advisor"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Trip Advisor.

  1. 1. Visitor Perceptions of Authenticity and Commodification in Easter Island Cultural Heritage Tourism : Pride and Empowerment of the Rapanui

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Evelina Elf Donaldson; [2020]
    Nyckelord :easter island; rapanui; rapa nui; authenticity; commodification; tourist perceptions; tourism; cultural heritage; community-based tourism; indigenous;

    Sammanfattning : This study sought to analyze tourist perceptions of cultural heritage tourism on Easter Island, more specifically, how they perceived and valued the concept of ‘authenticity’ in representations of local Rapanui culture. By analyzing and categorizing trends found in Trip Advisor reviews left for 6 tourism businesses on the island (3 traditional performance venues and 3 guided tour companies), this primary research question was further broken down to assess 1) what factors in particular render an experience valuable and authentic to the tourist, 2) how tourists perceive indigenous Rapanui’s relationship to their own culture in the context of cultural tourism, and 3) if they perceive the industry as exploiting or empowering the Rapanui people. LÄS MER

  2. 2. Den Store Folkefesten : En undersøkelse av Norges image skapt av NRK dokumentaren ”Hurtigruten, minutt for minutt”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Nina Klose; [2015]
    Nyckelord :Branding; national branding; image; norway; nrk; nasjonalt merkevare; merkevare; image; turisme; Norge; Nrk; Hurtigruten;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how Norway's image has been created by the information communicated in the TV-documentary "Hurtigruten, minute by minute". Using consumers acting as agents the information about Norway has been passed on in the form of re-representation on Twitter and Trip Advisor. LÄS MER

  3. 3. Syns man inte på nätet, då finns man inte!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Natalia Moraru; Anna Pavlenko; [2014]
    Nyckelord :Social Media; Hotel; Facebook; Instagram; Trip Advisor; Word of Mouth; Sociala medier; Hotellkedja; Facebook; Instagram; TripAdvisor; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier. Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor: Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring? Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier? Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier? Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. LÄS MER

  4. 4. Kommentarerna får sista ordet : En studie om word-of-mouth inom hotellindustrin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Ejdetjärn; Micaela Löwenhielm; [2012]
    Nyckelord :word-of-mouth; hotell; kommentarer; tredjepartskanaler; trip advisor;

    Sammanfattning : Allt fler kunder söker sig i dag till så kallade tredjepartskanaler på internet för att boka hotell. En tredjepartskanal är en hemsida som samlar ett flertal hotell som kunden kan jämföra och välja mellan. LÄS MER