Sökning: "Trustworthiness"

Visar resultat 16 - 20 av 408 uppsatser innehållade ordet Trustworthiness.

  1. 16. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER

  2. 17. Perceived credibility of the organic and sponsored links in the search engine listings : Factors affecting the internet users' perception of the links

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amelia Hilmersson; [2023]
    Nyckelord :Perceived credibility; source credibility; organic links; sponsored links; search engine marketing;

    Sammanfattning : People choose to spend a large amount of their time on the internet these days, which has led to an increase in search engine marketing. It is a form of online marketing that displays the ads as organic and sponsored links and is considered less intrusive by internet users. LÄS MER

  3. 18. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  4. 19. Unveiling the Values of ChatGPT : An Explorative Study on Human Values in AI Systems

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Lindahl; Helin Saeid; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; World Values Survey; large language model; human values; machine learning; AI; generative AI; AI alignment;

    Sammanfattning : Recent technological breakthroughs in natural language processing and artificial intelligence (AI) and the subsequent release of OpenAIs generative AI system, ChatGPT, have warranted much attention from researchers and the general public alike. Some with praise, foreseeing a brighter future for all, and some predicting the end of humanity. LÄS MER

  5. 20. Vem är en auktoritet? : Hur katalogisatörer inom LIBRIS-samarbetet söker, värderar och använder information

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Axel Andersson; [2023]
    Nyckelord :Library; Information; Information practices; Cataloguing practices; Cooperative cataloguing; Classification; LIBRIS; Communities of practice; Practice theory; Cognitive authority; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This master’s thesis is about cataloguing and information practices. In Sweden, most cataloguing is done in LIBRIS, a national database containing the collections of most public and academic libraries in the country. The people who catalogue books and other types of media in this database work at libraries that span the entire nation. LÄS MER