Sökning: "Turismmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Turismmarknadsföring.

  1. 1. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Edlund Frii; Henrik Irebjörk; [2022]
    Nyckelord :tourism coopetition; marketing; place marketing; cooperation; competition; value proposition; tourist product; tourism; tourism coopetition; marknadsföring; platsmarknadsföring; samverkan; konkurrens; värdeerbjudande; turistprodukt; turism;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas turismen av en epidemi? : En innehållsanalys av turismmarknadsföring i Sierra Leone

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Alexandra Matyas; [2018]
    Nyckelord :Sierra Leone; Tourism; Ebola; Crisis; Place Image;

    Sammanfattning : The current study analyses the media strategies used by Sierra Leone to repair their destination image during and after crisis to attract international tourism. There is an academic study written by Avraham and Ketter (2017) that appears on this topic as well, but focusing on many Sub-Saharan African countries where Sierra Leone is mentioned. LÄS MER

  3. 3. Visualisering av platser : En undersökning av Uddevallas destinationsimage online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Elin Andersson; [2018]
    Nyckelord :Visuella representationer; Semiologi; Destinationsimage; Turismmarknadsföring; Innehållsanalys; Synekdoke; Sociala medier;

    Sammanfattning : Visual representations are important components in the construction of our social life. They depict the world around us and shape peoples everyday behavior. They are a medium through which we communicate and can be understood as social constructions dependent upon cultural understandings. LÄS MER

  4. 4. Genuskonstruktion i turismmarknadsföring : En studie om medierade bilder av kvinnor och män

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för turismvetenskap och geografi

    Författare :Thomas Rönnlund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. ”Världen runt från din soffa” : En kvalitativ studie om virtuell verklighet inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Camilla Engskär; Marina Vacari; [2017]
    Nyckelord :3D; Destination; Experience; Marketing; Tourism; Virtual reality.; 3D; Destination; Marknadsföring; Turism; Upplevelse; Virtuell verklighet.;

    Sammanfattning : Teknologiska innovationer är i ständig utveckling. Detta öppnar upp nya möjligheter för diverse branscher att utveckla sig och stärka sitt varumärke. Under de senaste åren har virtuell verklighetsteknik varit en av de snabbast framväxande teknologierna. Med anledning av detta har tekniken uppmärksammas av flera branscher. LÄS MER