Sökning: "UX-mognad"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet UX-mognad.
1. Framgångsfaktorer för enanvändarcentrerad företagskultur : En fallstudie av hur olika faktorer påverkar enanvändarcentrerad företagskultur under en agilsystemutvecklingsprocess av digitala produkter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att involvera UX (”User Experience”) i ett tidigt skede i en agil systemutvecklingsprocess avdigitala produkter och tjänster har visat sig vara en framgångsfaktor för företag. Företag inseri allt högre grad affärsvärdet av att involvera användare. LÄS MER
2. The impact of applying participatory design methods in an industry 4.0 environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Industry 4.0 (I4.0) productions are complex environments driven by production data to make informed decisions affecting the events and items on the production line. This complexity can have a negative effect on the factory workers’ adoption rate of the new technology. LÄS MER
3. User eXperience : Design, teknik, business – men vad innebär det egentligen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : User Experience, UX, som till en början främst användes inom IT-världen och sägs härstamma från HCI (Human Computer Interaction) används idag i allt större utsträckning. Den här studien syftar till att förtydliga vad UX innebär, hur definieras det samt hur ser yrkesrollerna ut inom UX. LÄS MER
4. Actions for Increasing an Organization’s UX Maturity
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : User experience (UX) design is becoming increasingly crucial for developing successful software today. It can determine whether or not users stay engaged with a product or service and it can also affect the time spent completing tasks which can make a large difference to employees when they try to get their job done. LÄS MER
5. UX-MOGNAD : Jämförelse mellan UX-mognadsmodeller inom spelindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : UX-mognad inom företag kan enklast beskrivas som mätningen av användarfokus under utvecklingen av en produkt och inom ett företag. Syftet med denna rapport är att jämföra två UX-mognadsmodeller i praktisk tillämning inom ett spelföretag utifrån aspekterna lätthanterlighet, modellprecision samt tillgänglighet. LÄS MER