Sökning: "Ullbrand"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Ullbrand.
1. Bostadsförsörjning för nyanlända
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : During the last 10 years approximately one million people have applied for asylum in Sweden and 163 000 only during the big stream of immigrants in 2015. This put a huge pressure on the Swedish management of immigrants and the housing for this group of people. LÄS MER
2. Ingen berättade att behandlingen troligen skulle ta min fertilitet ifrån mig : En litteraturöversikt om information vid cancerbehandling
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : BAKGRUND: Det råder oklarhet i vilken utsträckning patienter drabbade av cancer får information om cancerbehandlingens potentiella inverkan på fertiliteten och fertilitetsbevarande åtgärder. SYFTE: Att beskriva erfarenheter av information avseende fertilitet och fertilitetsbevarande åtgärder inför cancerbehandling hos patienter drabbade av cancer i fertil ålder. LÄS MER
3. Patientens uppfattning av informationen om preoperativ huddesinfektion
Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur patienter på ett universitetssjukhus uppfattar information gällande preoperativ dusch samt patientens genomförande av duschen på avdelningen. Introduktion: Vårdrelaterade infektioner är vanliga och kan leda till ökade kostnader, långvarig sjukhusvistelse och ökad lidande för patienter. LÄS MER
4. Valet påverkar utseendet : Värdering av förvaltningsfastigheter till anskaffningsvärde eller verkligt värde?
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER