Sökning: "University attractiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden University attractiveness.

  1. 1. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Pahlow Mariele; Cajsa Svensson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management KM ; Inter-organizational knowledge transfer; Destination management organization DMO ; Small and medium-sized enterprises SME s ; Destination development; Tourism stakeholders; Sustainable competitive advantage; Kalmar;

    Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER

  2. 2. International Market Selection of Home Region Oriented MNEs : An Exploratory Case Study into Frameworks and Challenges in Today’s Business World

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Felix Flint; Moritz Winkelius; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; International Market Selection; MNE; Home Region Oriented; Multicriteria Decision Making Framework;

    Sammanfattning : This study aims to explore the factors, aspects, and trends considered in the International Market Selection (IMS) process. Consequentially, it develops a deeper understanding of the challenges faced by home region oriented multinational enterprises (MNEs) during international expansion. LÄS MER

  3. 3. Risk Assessment of Digital Assets – Insurance Applications in Cryptocurrencies and NFTs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Roberto Delgado Ferrezuelo; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; NFTs; private key; phishing; floor price; rarity; cold wallet; hot wallet; risk premium; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The aim of the project is to develop a framework for an insurance policy for digital assets. The project comprised several stages, starting with the identification of risks associated with these assets. Policyholders were then categorized into two groups based on a predefined rating factor. LÄS MER

  4. 4. Do first impressions matter? How product packaging and warning messages influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ella Renaudin; Penny Taka; [2023]
    Nyckelord :Health warnings; Plain packaging; Framing; Prospect theory; Nudging;

    Sammanfattning : Tobacco-free nicotine pouches have become increasingly popular in Sweden, especially among young adults. This thesis examines how packaging and warning messages could influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches. LÄS MER

  5. 5. Arbetsgivarattraktivitet bland stödfunktioner i högre utbildning : En kvantitativ studie av attityder hos anställda från Generation X och Y

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Lisa Stahre; Anna Grabow; [2023]
    Nyckelord :Arbets- och organisationspsykologi; arbetsgivarvarumärke; arbetsgivar-attraktivitet; behålla anställda; kön; generationstillhörighet.;

    Sammanfattning : Syftet med den aktuella studien var att undersöka huruvida anställdas attityder till arbetsgivares attraktivitet skiljer sig åt med avseende på bakgrundsegenskaper som generationstillhörighet (X och Y) och könsroller (kvinnor och män) bland anställda som verkar inom ramen för universitetets stödfunktioner på ett medelstort universitet i Sverige. I studien avsågs även att undersöka hur prioritering gällande värdena socialt värde, ekonomiskt värde, utvecklingsvärde, intressevärde och tillämpningsvärde såg ut. LÄS MER