Sökning: "Upplevd användarvänlighet"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Upplevd användarvänlighet.

  1. 1. Effekten av Artificiell Intelligens inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar revisorns anpassning och acceptans till AI-teknologins införande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Love Sjöholm; Adam Engström; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Auditor; Auditing; Adaptation; Acceptance; Artificiell Intelligens; Revisor; Revision; Anpassning; Acceptans;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) har fått allt större uppmärksamhet inom revisionsbranschen, där den har introducerats för att öka effektiviteten och förbättra kvaliteten på revisorns arbetsuppgifter. Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som påverkar revisorns acceptans och anpassning till AI-teknologin och hur den förändrar arbetsuppgifter. LÄS MER

  2. 2. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  3. 3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  4. 4. Att köra eller att inte köra : ett steg mot en acceptansmodell för självkörande fordon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lana Ali; Emilia By; [2023]
    Nyckelord :Acceptans; initialt förtroende; kompatibilitet; självkörande bilar; Technology Acceptance Model; upplevd risk;

    Sammanfattning : Självkörande fordon har tillskrivits fördelar såsom reducering av trafikolyckor samt bränsleutsläpp. Samtidigt återfinns en påtaglig upplevd osäkerhet för tekniken hos potentiella användare. Syftet med denna studie var att vidareutveckla och testa en acceptansmodell för självkörande fordon. LÄS MER

  5. 5. Text Classification using the Teacher- Student  Chatroom Corpus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Österberg; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; NLP; Deep learning; BERT; Data quality; Chatbots; språkteknologi; djup inlärning; BERT; Datakvalité;

    Sammanfattning : Advancements in Artificial Intelligence, especially in the field of natural language processing have opened new possibilities for educational chatbots. One of these is a chatbot that can simulate a conversation between the teacher and the student for continuous learner support. LÄS MER