Sökning: "Upplevt kundvärde"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Upplevt kundvärde.
1. Pop-ups – digitala handelns långa arm?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER
2. Customer-Perceived Value of Mobile Multi-Media Guides for Visitor-Centered Organizations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The field of technological subscription-based services are growing, and more organizations are using this strategy to provide their customers with products and services. Even though the market is growing the theories concerning the perceived value of their customers are not. LÄS MER
3. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER
4. Tredjepartslogistik till e-handeln : Hur tredjepartslogistiker kan öka e-handelsföretagens upplevda värde
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Under de senaste fem åren har e-handlare börjat att outsourca sina lager och sin logistik till tredjepartslogistiker. E-handlarna vill kunna skräddarsy en lager och logistiklösning som uppfyller verksamhetens krav tillsammans med bolag som är experter på lager och logistik. LÄS MER
5. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER