Sökning: "Upplevt kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Upplevt kundvärde.

  1. 1. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  2. 2. Customer-Perceived Value of Mobile Multi-Media Guides for Visitor-Centered Organizations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Frida Tellinger; [2018]
    Nyckelord :Customer-perceived value; mobile multi-media applications; visitor-centered organizations; technological subscription-based services; Upplevt kundvärde; mobila multi-mediaapplikationer; besöksorienterade organisationer; tekniska prenumerationsbaserade tjänster;

    Sammanfattning : The field of technological subscription-based services are growing, and more organizations are using this strategy to provide their customers with products and services. Even though the market is growing the theories concerning the perceived value of their customers are not. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sofia Gyllensvärd; [2018]
    Nyckelord :Sport event; customer value; customer value creation; co-creation; servicelogic; service-dominant logic; DART-model; Idrottsevenemang; kundvärde; kundvärdeskapande; co-creation; servicelogik; service-dominant logik; DART-modellen;

    Sammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER

  4. 4. Tredjepartslogistik till e-handeln : Hur tredjepartslogistiker kan öka e-handelsföretagens upplevda värde

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Erik Österström; Martin Ling; [2016]
    Nyckelord :third-party logistics; logistics; 3PL; third-party logistic provider; e-commerce; online retailer; value; sales process; marketing; värde; tredjepartslogistik; e-handel; marknadsföring; försäljningsprocess; 3PL; e-handelsföretag; kundvärde; upplevt kundvärde;

    Sammanfattning : Under de senaste fem åren har e-handlare börjat att outsourca sina lager och sin logistik till tredjepartslogistiker. E-handlarna vill kunna skräddarsy en lager och logistiklösning som uppfyller verksamhetens krav tillsammans med bolag som är experter på lager och logistik. LÄS MER

  5. 5. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Sara Sellin; [2015]
    Nyckelord :Value Innovation; Blue Ocean; Modebranschen; The Four Action Framework; The Six Paths; Kundvärde; Upplevt värde; Mode; Värdeskapande; Business Model Canvas; Entreprenörskap.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER