Sökning: "Utvärdering av gränssnitt"

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser innehållade orden Utvärdering av gränssnitt.

  1. 1. User experience of the login flow in Duo : A study of user perception of trust, reliability and communicated soft values in user interface design of a login f low

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Josephine Kvarnberg; [2023]
    Nyckelord :user experience; user interface; login; soft values; användarupplevelse; användargränssnitt; inlogg; mjuka värden;

    Sammanfattning : User interface design should provide meaningful and relevant experiences to the user. Users have different expectations on quality factors in services of different domains of usage. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar i informationshantering hos ett litet företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Ann Johansson; Emil Bergman; [2023]
    Nyckelord :Information system; Design Science; TAM3; Usefulness; Ease of use; Informationssystem; Design Science; TAM3; Användbarhet; Användarvänlighet;

    Sammanfattning : Sedan den industriella revolutionen har till dagens tillverkningsindustri utvecklat ett fokus på anpassningsbar, effektiv och hållbar tillverkning. Samtidigt har det administrativa arbetet digitaliserats genom informationssystem. Mindre företag kan ha utmaningar med att hitta lämpliga informationssystem anpassade till deras behov. LÄS MER

  3. 3. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER

  4. 4. Further Development of Scheduling Functionality for Graphical Elements in the Content Management System Contentful : Development of custom applications using Contentful SDK

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Thunberg; [2023]
    Nyckelord :Application; Design proposals; Flexibility; Heuristic evaluation; Interface; Redesign; Research and development; Software development kit; Usability; Applikatio; Designförslag; Flexibilitet; Heuristisk utvärdering; Gränssnitt; Ny design; Forskning och utveckling; Utvecklingspaket för mjukvara; Användbarhet;

    Sammanfattning : This thesis aims to improve a scheduling application’s usability and accessibility by redesigning its interface and implementing it using the Contentful App framework. The application is being used by employees at the company Aktiebolaget Trav Galopp. The existing application is described as difficult and time consuming to use. LÄS MER

  5. 5. Machine Learning to predict student performance based on well-being data : a technical and ethical discussion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucy McCarren; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Data Science; Learning Analytics; Maskininlärning; Data Science; Inlärningsanalys;

    Sammanfattning : The data provided by educational platforms and digital tools offers new ways of analysing students’ learning strategies. One such digital tool is the wellbeing platform created by EdAider, which consists of an interface where students can answer questions about their well-being, and a dashboard where teachers and schools can see insights into the well-being of individual students and groups of students. LÄS MER