Sökning: "Välgörenhetsorganisation"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet Välgörenhetsorganisation.
1. Utveckling av en webbapplikation för välgörenhetsdonationer : Betydelsen av navigerbarhet, tillförlitlighet och intresseväckande design för webbapplikationer avsedda för att skänka pengar till välgörenhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka hur en webbapplikation för välgörenhetsdonationer, kunde utformas så att en användare upplever den som intresseväckande, lättnavigerad och tillförlitlig. Utvecklingen av denna webbapplikation delades upp i två iterationer med två användartest och resultaten jämfördes. LÄS MER
2. Att skapa lojalitet hos de som skänker till secondhand : En kvalitativ studie av hur secondhandorganisationer arbetar för att få lojala gåvogivare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Lojala kunder är eftertraktade för företag, genom deras återkommande köp och positiva attityd till varumärket. Icke vinstdrivande secondhandorganisationer bygger sin verksamhet på att personer skänker gåvor (gåvogivare), varför det är attraktivt att de är lojala (givarlojalitet). LÄS MER
3. Understanding logistics capabilities in a transition towards supply chain agility in charity retailing : A Minor Field Study on a recovery program forpost-consumer goods in Argentina
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Problem: The interest for sustainable business models is continuously increasing. In recent years closed-loop supply chain management and reverse logistics have gained ground in literature and in practice. One way of giving a product a new life is through charity shops. LÄS MER
4. Välgörenhetsorganisationer i den digitala tidsåldern : En fallstudie om inlägg och reaktioner på Svenska Röda Korsets Facebook-sida
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Social media is an important channel for charitable organisations to reach potential donors and volunteers by communicating who and what requires their aid. This thesis aims to explain how a charitable organization can use these channels to its advantage through creating more reactions from their readers in the form of likes, comments and shares. LÄS MER
5. Ska vi prata om elefanten i rummet? -Välgörenhetsorganisationers marknadsföring och dess påverkan på människor utifrån tre teman
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Djurhandel, tjuvjakt och smuggling av vilda djur är idag ett allvarligt problem. Djur berövas sin frihet eller sitt liv, samtidigt som människor köper hem souvenirer från semestern utan att veta vad som egentligen pågår. Välgörenhetsorganisationer arbetar aktivt för att belysa problemen och hjälpa djuren. Deras arbete kräver bl. LÄS MER