Sökning: "Värdegrund IKEA"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Värdegrund IKEA.

  1. 1. Konsekvenser av en stark värdegrund

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Clara Myringer; Louise Brandt; [2022]
    Nyckelord :Identity regulation; värdegrund; IKEA; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer kan reglera anställdas identiteter med hjälp av en värdegrund. När anställda känner en stark koppling till värdegrunden kan anställda identifiera sig med organisationen. LÄS MER

  2. 2. Ett dubbelsidigt mynt – IKEA:s identitet internt och externt : en ideationell studie om IKEA:s betydelseskapande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Emma Vågerö; [2019]
    Nyckelord :Linguistics; ideational metafunction; ideational analysis; systemic functional grammar; identity; IKEA; internal; external; vision; fundamental values; values; advertising; ideal reader; communication; Lingvistik; språkvetenskap; ideationell metafunktion; ideationell analys; systemisk-funktionell grammatik; identitet; IKEA; internt; externt; värdegrund; vision; reklam; modelläsaren; kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to examine how meaning and value is created in IKEA’s internal and external means of communication. I want to see if the values expressed in the internal and external communication tangent. I will additionally inspect how IKEA present themselves depending on whether the recipients are internal coworkers or external customers. LÄS MER

  3. 3. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  4. 4. Värdegrund och Employer Branding : En kvantitativ studie på IKEA Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Adam Klang; Daniel Moström; [2012]
    Nyckelord :värdegrund; företagskultur; chefer; ledning; ledarskap; Employer Branding; varumärke; IKEA; IKEA Karlstad;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka relationen värdegrund och Employer Branding och dess påverkan på de anställda inom en organisation. Tre frågeställningar formulerades inom ramen av syftet. LÄS MER