Sökning: "Vad är en mediekoncern"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Vad är en mediekoncern.

  1. 1. De oberoende förlagens kamp mot giganterna : En kvalitativ intervjustudie om hur vertikal integration påverkar tolv oberoende förlagsexponering och konkurrensstrategier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Josephine Jubb; Elina Gleisner; [2021]
    Nyckelord :Vertical integration; Pierre Bourdieu s field theory; competition; media group; book market; audiobook applications.; Vertikal integration; Pierre Bourdieus fältteori; konkurrens; mediekoncern; bokmarknad; ljudboksappar.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker hur tolv oberoende förlag upplever att det är att verka i enägarkoncentrerad bokbransch där de konkurrerar mot vertikalt integrerade mediekoncerner.Studiens fokus ligger på hur respondenterna upplever att den vertikala integrationen påverkarderas möjligheter till exponering på olika typer av plattformar, samt på hur detta formar deoberoende förlagens strategier för konkurrens. LÄS MER

  2. 2. ”VI MÅSTE VARA DÄR FOLK ÄR” : En studie om användningen av sociala medier i en mediekoncern

    Kandidat-uppsats, Arbete och arbetsliv; Filosofiska fakulteten

    Författare :Sofia Bringemark; Anna Broeders; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Policy; Organisationskultur; Work life balance; Nätverk; Varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning har varit att titta på hur uppfattningar kring sociala medier ser ut på en mediekoncern i Östergötland samt hur sociala medier används. Vi har även studerat behovet av en policy som kan vägleda användningen av sociala medier och vad denna i så fall bör innehålla. LÄS MER