Sökning: "Val av Tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Val av Tjänsteföretag.

  1. 1. Redovisningval i tjänsteföretag : Vad ligger till grund för valet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Romina Chanko; Ximena Rojas; [2018]
    Nyckelord :Accounting choice; service business; K3; revenue recognition; incentive; Redovisningsval; tjänsteföretag; K3; intäktsredovisning; incitament;

    Sammanfattning : Bakgrund: Finansiella rapporter har en betydande roll på marknaden och kan se olika ut beroende på incitament bakom redovisningsval. Företag kan bland annat påverka intäkterna beroende på incitament. Detta såg man i företaget Enron som försökte möta förväntningar genom att tidigarelägga intäkterna som gjorde att de gick i konkurs. LÄS MER

  2. 2. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER

  3. 3. Internprissättningens utformning och betydelse i tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Rosén; Victoria Sandart; [2018]
    Nyckelord :Transfer Pricing; Service Companies; Internprissättning; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Problemformulering: År 2002 genomfördes en kvantitativ studie om hur svenska börsnoterade bolag arbetar med internprissättning. Studien visade att det finns skillnader i hur tillverkande företag och tjänsteföretag arbetar med internprissättning. LÄS MER

  4. 4. Krav vid val av tredjepartslogistiksaktör : En fallstudie genomförd på AA logistik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Chera Dahir; Abdela Zildzic; [2017]
    Nyckelord :Logistics service providers; third party logistic; air freight; supply chain management; outsourcing; requirements; order winner; marketing.; tredjepartslogistikaktör; flyggodslogistik; tjänsteföretag inom logistik; supply chain management; outsourcing; urvalskriterier; ordervinnare; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Under en lång tidsperiod har transportering av gods förekommit och i dagens samhälle blir det allt mer vanligt att man anlitar en tredjepartslogistik-aktör (TPL-aktör) som sköter hela eller delar av ett företags distribution. Fallföretaget i denna studie är en nyetablerad TPL-aktör som idag inte nått ut till så många kunder som önskat. LÄS MER

  5. 5. Employer branding : en jämförande studie om ekonomistudenters inställning till Big 7

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lina Grybb; Malin Johansson; [2016]
    Nyckelord :Employer branding; Big 7; employer brand image; brand equity; social identity; Employer branding; Big 7; arbetsgivarimage; brand equity; social identitet;

    Sammanfattning : Inom tjänsteföretag har mänskliga resurser blivit alltmer centrala då de utgör en av organisationers viktigaste tillgångar. Konkurrensen om de mest kvalificerade medarbetarna har därmed ökat. LÄS MER