Sökning: "Value-Based Adoption Model"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Value-Based Adoption Model.
1. Popularizing implants : Exploring conditions for eliciting user adoption of digital implants through developers, enthusiasts and users
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Digital implants have become a new frontier for body hackers, technology enthusiasts and disruptive innovation developers, who seek to service this technology for themselves and to new users. This thesis has explored conditions for future user adoption of human body augmentation with digital implants. LÄS MER
2. Factors Affecting Technology Adoption: A study of the Smart Cart
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : New technologies are constantly introduced in our everyday life. Societies and people have reaped great benefits from integrating information technology into a plethora of societal and commercial functions. However, innovations are not unconditionally accepted by users. LÄS MER
3. THE CONNECTED ELEPHANT IN THE ROOM: A study on adoption factors for the Internet of Things in the smart home environment
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Majoriteten av svenskarna (86%) tror att vi kommer se allt fler uppkopplade produkter i våra hem, men det är bara 33% som faktiskt vill ha fler smarta produkter i sina hem. I denna studie har författarna undersökt vilka faktorer som är centrala i svenska konsumenters adoption av IoT-produkten Facebook Portal, för att bidra med ökad förståelse för konsumenters motstånd mot användandet av denna typ av produkter. LÄS MER
4. "Nej tack,mina lampor får vara dumma ett tag till.” : En kvalitativ studie om användarnas attityd till Internet of Things
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The Internet of Things is predicted to become a major world phenomenon. However, the growth reports that have been presented so far seem to tell a story that is not always consistent with reality. In this essay, users' discussion regarding attitudes towards and opinions about the phenomenon has been observed through various online forums. LÄS MER
5. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER