Sökning: "Vanessa Ny"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Vanessa Ny.

  1. 1. Exjobb i samverkan: Campus-området 2025 : En kvalitativ undersökning om hur det planerade campus-området kan komma att påverka nyinflyttade studenters integration i lokalsamhället

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Robin Nordlund; Hannes Salo; [2017]
    Nyckelord :Students; Campus; Segregation; Alienation; Integration; Belonging; Studenter; Campus-området; Segregation; Utanförskap; Integration; Tillhörighet;

    Sammanfattning : Vi har valt att undersöka det nya Campus-området som Halmstad kommun tillsammans med flera andra aktörer planerar att ha färdigt år 2025. Syftet med uppsatsen är att skapa en ökad förståelse för vilka processer som påverkar den nyinflyttade studentens etablering i lokalsamhället, betydelsen av gemenskapen för den nyinflyttade studentens etablering och vilken inverkan det planerade Campus-området kan ha. LÄS MER

  2. 2. Revisorns identifikation med klienten respektive professionen - Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Vanessa E Do Pilar Lemos; Jannicke Berghold; [2016]
    Nyckelord :Client identification; Professional identification; Social identity theory; Auditor independence; Negotiation strategies.; Klientidentifikation; professionsidentifikation; social identitetsteori; revisorns oberoende; förhandlingsstrategier.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Revisorns identifikation med klienten respektive professionen – Hur påverkas valet av förhandlingsstrategi? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jannicke Berghold och Vanessa Do Pilar Lemos Handledare: Jan Svanberg Datum: 2016 - Januari Syfte: Revisorers val av förhandlingsstrategi vid meningsskiljaktigheter med klienten angående rapporteringsmål, har visat sig få betydande konsekvenser på de slutliga reviderade rapporterna. Då intressenter till de reviderade företagen till stor del baserar sina investeringsbeslut på dessa rapporter är det av stor vikt att revisorn inte påverkas av den enskilda klienten vid förhandling. LÄS MER

  3. 3. Att lära sig, vad man redan gör? : En kvantitativ studie om två professioners perspektiv på formellt och informellt lärande under vidareutbildning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Vanessa Zettergreen; Johanna Dahlberg Larsson; [2016]
    Nyckelord :nurse; psychotherapist; further education; formal education and informal learning; Barnskötare; psykoterapeut; vidareutbildning; formell utbildning och informellt lärande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka barnskötares och blivande psykoterapeuters perspektiv på lärande i spänningsfältet mellan formell utbildning och informellt lärande i praktiken. För detta syfte ska barnskötare som utbildar sig till förskollärare och blivande psykoterapeuter undersökas. LÄS MER