Sökning: "Varumärkesutvidgning"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet Varumärkesutvidgning.

  1. 1. Varumärkesutvidgning och förtroende : En kvalitativ studie i hur konsumenter uppfattar och påverkas av företags varumärkesutvidgningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emil Löwengren; Ludwig Wallgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Varumärkesutvidgning i gråzon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Larsson; Gleb Sobolev; [2020]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; Varumärkesutvidgning; företagsidentitet; Alibi marketing; alternativa marknadsföringsstrategier; marknadsföring reglerad marknad; alkohollagen; Norrlands Guld; Falcon; Mariestad; alkoholfritt; öl.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER

  3. 3. Svenska fotbollsklubbar och dess satsning på e-sporten : En kvalitativ studie om hur svenska fotbollslag på elitnivå anser sig påverka sitt varumärke genom att starta e-sportlag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Edwin Sazesh; Douglas Ekermark; [2018]
    Nyckelord :E-sport; Esports; Brand; Brand Equity; Brand Extension; E-sport; Varumärken; Varumärkeskapital; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : In recent years esports has evolved from strictly being a hobby of playing videos games for many to becoming a highly commercialized and professionalized sport. Nowadays, there are more unique viewers of the largest esport competitions than physical sport events like the NBA finals or the Super Bowl. LÄS MER

  4. 4. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesutvidgning som tjänstefiering via en allians : En kvalitativ studie om kundernas uppfattning om ett företags varumärke vid en varumärkesutvidgning som görs som en tjänstefiering via en allians

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kling Niklas; Düring Ella; [2016]
    Nyckelord :Brand extension; alliance; co-operation; servitization; Varumärkesutvidgning; allians; samarbete; tjänstefiering;

    Sammanfattning : Ett sätt som företag länge har använt för att utveckla företaget är att vidga sina verksamheter. Detta har ofta gjorts med en produkt eller tjänst som på något sätt varit en innovation och där har de högteknologiska företagen varit de flitigaste användarna av varumärkes- och produktutvidgningar. LÄS MER