Sökning: "Varumärkesutvidgning"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet Varumärkesutvidgning.
1. Varumärkesutvidgning och förtroende : En kvalitativ studie i hur konsumenter uppfattar och påverkas av företags varumärkesutvidgningar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Varumärkesutvidgning i gråzon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER
3. Svenska fotbollsklubbar och dess satsning på e-sporten : En kvalitativ studie om hur svenska fotbollslag på elitnivå anser sig påverka sitt varumärke genom att starta e-sportlag.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : In recent years esports has evolved from strictly being a hobby of playing videos games for many to becoming a highly commercialized and professionalized sport. Nowadays, there are more unique viewers of the largest esport competitions than physical sport events like the NBA finals or the Super Bowl. LÄS MER
4. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER
5. Varumärkesutvidgning som tjänstefiering via en allians : En kvalitativ studie om kundernas uppfattning om ett företags varumärke vid en varumärkesutvidgning som görs som en tjänstefiering via en allians
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ett sätt som företag länge har använt för att utveckla företaget är att vidga sina verksamheter. Detta har ofta gjorts med en produkt eller tjänst som på något sätt varit en innovation och där har de högteknologiska företagen varit de flitigaste användarna av varumärkes- och produktutvidgningar. LÄS MER