Sökning: "Varuplacering"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varuplacering.

  1. 1. Waste i en orderhanteringsprocess : en fallstudie vid ett grossistföretags webblager

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Max Jakobsson; Rickard Gustavsson; Mattias Svensson; [2018]
    Nyckelord :waste; webblager; grossistföretag; e-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen om kunder ökar allt mer inom e-handeln. Inom grossistföretag är lagerverksamheten den viktigaste komponenten för en framgångsrik verksamhet och detta blir allt viktigare då e-handeln expanderar. För att driva en effektiv lagerverksamhet bör företag identifiera och eliminera waste. Frågeställningar:1. LÄS MER

  2. 2. Är den här stan stor nog för både varuhus och e-handel? : En studie om varuplacering och e-handel inom detaljhandeln utifrån företags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Erik Thunholm; Johan Edqvist; [2015]
    Nyckelord :e-commerce; product placement; department store; buyingbehaviour; marketing;

    Sammanfattning : Since the introduction of the internet, to go on a shopping spree doesn’t require more than a computer or a smartphone. Channels of communication for companies to reach out to consumers has expanded, and personalized marketing is a fact. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Cecilia Braun Holm; Anna Vecchi; Louise Al Berakdar; [2012]
    Nyckelord :Sportlife; femte P:et; varuplacering; sales; marketing; marketing strategies; workout clothes; marketing mix; the fifth P; qualitative website; benchmarking; target audience; marketing manager; product placement; word of mouth; försäljning; marknadsföring; marknadsföringsstrategier; träningskläder; marknadsföringsmix; kvalitativ hemsida; målgrupp; marknadsföringsansvarig; mun till mun;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. LÄS MER

  4. 4. Synliga påverkningsfaktorer : Hur modebutiker genom dess utformning påverkar konsumenter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robert Kågesjö; Joakim Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :butikskommunikation; varuplacering; varuexponering; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur de utvalda modebutikerna arbetar med butikskommunikation och varuplacering för att påverka kundens köpbeslutsprocess. Vi vill även undersöka hur och om kunden är medveten om detta. Denna studie är utförd med kvalitativ metod med inslag av kvantitativ. LÄS MER

  5. 5. Från varuplacering till utvecklat kundflöde : en kundflödesanalys i glas- och presentbutik Sai-wing

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sai-Wing Cheung; Carolina Redman; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; Cervera; Kundflöde; Varuplacering;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar området butikskommunikation och hur en glas- och presentbutik kan utforma butiksmiljön utifrån kundernas rörelsebeteende. Syftet är att ge förslag på hur Cervera:s butik (Boländerna i Uppsala) kan utveckla kundflödet, dvs. LÄS MER