Sökning: "Varuplacering"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Varuplacering.
1. Waste i en orderhanteringsprocess : en fallstudie vid ett grossistföretags webblager
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen om kunder ökar allt mer inom e-handeln. Inom grossistföretag är lagerverksamheten den viktigaste komponenten för en framgångsrik verksamhet och detta blir allt viktigare då e-handeln expanderar. För att driva en effektiv lagerverksamhet bör företag identifiera och eliminera waste. Frågeställningar:1. LÄS MER
2. Är den här stan stor nog för både varuhus och e-handel? : En studie om varuplacering och e-handel inom detaljhandeln utifrån företags perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Since the introduction of the internet, to go on a shopping spree doesn’t require more than a computer or a smartphone. Channels of communication for companies to reach out to consumers has expanded, and personalized marketing is a fact. LÄS MER
3. Marknadsföringsstrategier
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. LÄS MER
4. Synliga påverkningsfaktorer : Hur modebutiker genom dess utformning påverkar konsumenter
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur de utvalda modebutikerna arbetar med butikskommunikation och varuplacering för att påverka kundens köpbeslutsprocess. Vi vill även undersöka hur och om kunden är medveten om detta. Denna studie är utförd med kvalitativ metod med inslag av kvantitativ. LÄS MER
5. Från varuplacering till utvecklat kundflöde : en kundflödesanalys i glas- och presentbutik Sai-wing
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie behandlar området butikskommunikation och hur en glas- och presentbutik kan utforma butiksmiljön utifrån kundernas rörelsebeteende. Syftet är att ge förslag på hur Cervera:s butik (Boländerna i Uppsala) kan utveckla kundflödet, dvs. LÄS MER