Sökning: "Victor Lundgren"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Victor Lundgren.
1. Pulshöjande fysisk aktivitet som en hälsofrämjande insats i grundskolan : En kvalitativ studie utifrån rektorers och lärares erfarenheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att utforska vad lärare och rektorer har tillägnat sigför erfarenheter genom att arbeta med pulshöjande fysisk aktivitet igrundskolan. Fysisk aktivitet har visat sig vara betydelsefullt och bidrar medpositiva hälsoeffekter hos individer. LÄS MER
2. Dagsversens politiska innebörd : hur dagsvers skapar betydelse
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : This study investigates the production of political meaning in the Scandinavian tradition of the dagsvers (newspaper poem), that is a particular kind of poetry published in daily newspapers, commenting on public debates and recent events. The dagsvers is a neglected literary genre in the history of Swedish literature. LÄS MER
3. Hinder och möjligheter sjuksköterskan möter vid orosanmälan gällande barn som far illa.En litteraturstudie
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. Könsskillnader i ljuddesign i datorspel för barn : Finns det skillnader i ljuddesign i kartracing spel för flickor och pojkar?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Undersökningen som genomförts har för avsikt att se om det finns skillnader i ljuddesigntill kartracingspel som marknadsmässigt vänder sig till pojkar respektive flickor. Fem olikaljud från två spel, Ben 10: Galactic racing (D3 Publisher 2011) och Hello Kitty and Sanriofriends 3D racing (Majesco Entertainment 2014), har tagits ut ur liknande spelsituationeroch blivit artefakterna till detta arbete. LÄS MER
5. Laborativ matematikundervisning : En studie om lärares perspektiv på undervisning med laborativa material i årskurs 1–6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen gällande lärares användning av laborativt material i matematikundervisningen, samt att fördjupa kunskapen om vilka yrkeskompetenser som anses vara viktiga för en laborativ undervisningsmetod. För att svara på frågeställningarna har en studie med semistrukturerade kvalitativa intervjuer genomförts med 12 lärare från två olika skolor. LÄS MER