Sökning: "Victoria Malmberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Victoria Malmberg.

  1. 1. Bakom chefernas masker; En kvalitativ studie om chefers upplevelse av sin chefsroll och si själva i kriser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Holmer; Sofie Säterdal; Victoria Ingrid Malmberg; [2023]
    Nyckelord :Managerial role; crisis; identity work; social identity; self identity; Conservation of Resources Theory; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis paper is to create a deeper understanding of how managers perceive their manager role and themselves in a crisis. Furthermore we would like to make a theoretical contribution to the existing literature regarding manager’s identity work and crisis management by investigating how managers perceive their identity work in a crisis. LÄS MER

  2. 2. Brand Personality och Brand Equity i modebranschen - en jämförelse mellan svenska och utländska modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Holmgren; Victoria Malmberg; Elisabeth Matsson; [2013]
    Nyckelord :Brand Personality; Brand Equity; Prispremium; Mode; Konkurrenskraft; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att urskilja om svenska modevarumärken har specifika personligheter som fungerar som konkurrensfördelar gentemot utländska modevarumärken på den svenska marknaden. Metod: Undersökningen är en kvantitativ studie i form av en enkätundersökning med ett deduktivt angreppssätt där riktningen går från teori till empiri. LÄS MER

  3. 3. Talangjakten - en studie av hur företag kommunicerar för att attrahera rätt medarbetare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Magnusson; Victoria Malmberg; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Talangjakten – en studie av hur företag kommunicerar för att attrahera rätt medarbetare Författare: Elin Magnusson och Victoria Malmberg Kurs: Examensarbete i medie och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2010 Handledare: Magnus Fredriksson Sidantal: 55 inklusive bilaga Syfte: Syftet med undersökningen är att se hur företag kommunicerar sin arbetsgivarprofil för att attrahera de rätta medarbetarna Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Nio samtalsintervjuer med företag som rekryterar personal inom IT och teknik. LÄS MER