Sökning: "Virtual Competence"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Virtual Competence.

  1. 1. Effective Digitization in Brownfield Factories : A conceptualized model for technology transfer to brownfield production factories through smart factory lab

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Harshavardhan Gajanan Naik; [2024]
    Nyckelord :Digitalization; Industry 4.0; Technology Transfer; Virtual Training; Browneld Factories; Process;

    Sammanfattning : The exploration of Smart Factories and Industry 4.0 technologies has indeed sparked curiosity and interest in the industrial world. The potential of these advancements to revolutionize manufacturing processes, enhance efficiency, and drive innovation is immense. LÄS MER

  2. 2. The effects of Daytime/Nighttime andIndoor/Outdoor virtual environmentson game experience

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Matthew Pettersson; Julian Agonoy; [2023]
    Nyckelord :Virtual; Environment; Game Experience Questionnaire; GEQ; Video Games; Human Computer Interaction; Computer Graphics;

    Sammanfattning : Background: The usage of video games for educational purposes has become more prevalent in the recent decade. There are a lot of studies showing that video games can affect a person’s cognitive abilities. However, few studies have aspired to determine if a virtual environment can affect a person’s Game experience. LÄS MER

  3. 3. Navigating New Norms : The Transformation of Leadership in Hybrid Work Setting

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rick Eckerholm; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Remote leadership; Future leadership; Hybrid work; Virtual work environment ;

    Sammanfattning : Background: The traditionally homogeneous work environment, historically associated with physical locations such as offices and buildings, has undergone significant changes in recent years. This change has been driven by technological innovation, cultural development and external challenges, an accelerator in this process was the global spread of covid-19, which radicalized the traditional way of working. LÄS MER

  4. 4. Virtual Reality och AugmentedReality som verktyg inomkompetensutveckling för företag : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kajsa Berggren; Isabelle von Schreeb; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka det värde som kommer med användandet av den virtuella verkligheten, VR, och den förstärka verkligheten, AR, i samband med kompetensutveckling hos tillverkande företag. Med hjälp av teoretiska studier, kvalitativa intervjuer och faktiskt användande har det tillförda värdet kunnat uppskattas kvalitativt. LÄS MER

  5. 5. Datadrivna beslut inom Livslångt lärande : En process för att organisationer ska lyckas med strategisk kompetensförsörjning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Jonas Bäckelin; [2023]
    Nyckelord :Servicedesign; Data-Driven Decision-making; Lifelong learning; Strategic Competence Provision; Tjänstedesign; datadrivna beslut; livslångt lärande; strategisk kompetensförsörjning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta fram en process för hur modern teknik kan användas för att organisationer ska lyckas med strategisk kompetensförsörjning. Begreppet datadrivna beslut används när så kallade klassificeringsalgoritmer kan hjälpa oss att upptäcka en ’önskad kompetens som saknas’ eller ’föreslå ett område som vi behöver utveckla’. LÄS MER