Sökning: "Virtuella Kontoret"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Virtuella Kontoret.

  1. 1. Att leda i en hybrid arbetsplatskontext : Chefers utmaningar vid hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Vesa Shala; Fatbardha Shala; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work; communication; efficiency; cohesion; technology; work-life balance; Hybridarbete; kommunikation; effektivitet; sammanhållning; teknologi; work-life balance;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studien handlar om hur hybridarbete har påverkat arbetet på lokala bankkontor i Sverige under de senaste åren och chefers roll i att anpassa sig till denna förändring. Hybridarbete definieras som en flexibel arbetsform där anställda kan arbeta både på distans och på plats på kontoret. LÄS MER

  2. 2. A Hybrid Virtual Model within Business Law firms : A qualitative study into the adaptation of a combination between in office work and telecommuting

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Eklund Källmén; Axel Gullikson; [2022]
    Nyckelord :Telecommuting; Teleworking; Hybrid Virtual Model; organizational performance; commitment; retention; Flexible work arrangements; Work-life balance.;

    Sammanfattning : Telecommuting, or working away from the office, has during the covid-19 pandemic proved both challenging and advantageous. The new prerequisites and lessons learned has led companies to adopt Hybrid Virtual Models (HVM), a combination between in office work and telecommuting. LÄS MER

  3. 3. Syns vi på det virtuella mötet? : En fallstudie om hur gruppchefer arbetar med organisationskultur i kontexten av distansarbete

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erik Nylund; Frida Höglin; [2021]
    Nyckelord :Organisationskultur; Ledarskap; Distansarbete; Kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Syns vi på det virtuella mötet? En fallstudie om hur gruppchefer arbetar med organisationskultur i kontexten av distansarbete. Författare: Frida Höglin och Erik Nylund Handledare: Janet Johansson Bakgrund: Distansarbetet har ökat globalt under de senaste åren, inte minst till följd av Covid-19 pandemin. LÄS MER

  4. 4. Att vara eller inte vara, på kontoret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Eriksson; Evelina Åhlén; Julia Sjöström; Martina Alexandra Ohlsson; [2020]
    Nyckelord :Social relations; social interactions; virtual workplace; dramaturgical perspective; working from home; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara, på kontoret - En kvalitativ studie om hur de sociala interaktionerna försvåras efter en plötslig övergång till en virtuell miljö Seminariedatum: 2020-06-03 Kurs: FEKH49 Författare: Gustaf Eriksson, Martina Ohlsson, Julia Sjöström och Evelina Åhlén Handledare: Nadja Sörgärde Nyckelord: Sociala relationer, sociala interaktioner, virtuell arbetsplats, dramaturgiskt perspektiv, arbeta hemifrån Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de sociala interaktionerna inom ett fysiskt etablerat arbetslag har försvårats i en virtuell miljö och därmed bidra till nuvarande forskning. Teoretiskt perspektiv: Tidigare forskning om sociala relationer och interaktioner, både på en fysiskt samt virtuell arbetsplats, ligger till grund för denna studie. LÄS MER

  5. 5. Funktionaliteter i digitala verktyg för ett distansarbete : En kvalitativ undersökning av digitala verktyg som används av mellanchefer i ett distansarbete

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ida Andersson; Therése Charlotta Engstrand; Emma Ekman; [2020]
    Nyckelord :Teleworking; Leadership; Communication; Virtual organizations; Information systems; Digitizing; Distance leadership; Virtual leadership; Virtual team and Sociotechnic; Distansarbete; Ledarskap; Kommunikation; Virtuella organisationer; Digitala verktyg; Digitalisering; Distansledarskap; Virtuellt ledarskap; Virtuella team och Socioteknik;

    Sammanfattning : A flexible working environment in the form of teleworking is becoming more common among both managers and employees, where the office of the future should consist of flexibility. The digital capabilities that have increased in recent years, such as cloud services, other powerful software and accessibility to the Internet, can be seen as some of the crucial factors that have made this feasible. LÄS MER