Sökning: "Visual brand language"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Visual brand language.
1. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER
2. "The Body Shop: A force for good" : En multimodal kritisk diskursanalys av The Body Shops hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Companies have an important role to play in sustainability initiatives as they have great power to drive development. Working with sustainability issues can be seen as crucial to their survival, as various stakeholders today place high demands on companies to take responsibility in this area. LÄS MER
3. Sorry to Burst Your Bubble : An analysis on how content by @thegirlslikeme organize resistance against anti-feminist narratives through humor and wellness fuelling participation in Nigerian feminist discourse on Instagram
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this study, I look at the content and interpretation of posts by a feminist meme account on Instagram called @thegirlslikeme, from the perspective of a sample size of Nigerian female followers through a focus group discussion, along with a visual social semiotic analysis of the posts. This study set out to answer three research questions: i) How do the posts on TGLM use humor and wellness to portray feminism? ii) How is the content on TGLM challenging antifeminist narratives in a Nigerian context? And finally, iii) How do the Nigerian followers relate to the brand of feminism represented on TGLM? The theoretical approaches theories employed to help think through the data gathered in form of thematic blocks from the interview, and the textual and visual content are participatory culture, work of representation, and filter bubbles and echo chambers. LÄS MER
4. En mer omtyckt säkerhet : Hur kan en brandvarnare utformas för att vara mer estetiskt tilltalande?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Det här projektet har utforskat frågeställningen - Hur kan en brand- varnare utformas för att bli mer estetiskt tilltalande för användaren? Den svenska Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap [MSB] har länge drivit en nollvision för Sverige med målsättningen att ingen människa ska omkomma i en brand (MSB, 2021a). En avgörande faktor för att målsättningen ska lyckas är att varje hem har fungerande brandvarnare. LÄS MER
5. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER