Sökning: "Volkswagen analys"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Volkswagen analys.
1. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER
2. Greenwashingskandalens påverkan på hållbarhetrapporteringen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : rågorna kring företagens påverkan på klimatet, samhället och ekonomin blir allt viktigare. Även frågan gällande vad det leder till för konsekvenser när företag använder sig av okontroversiella metoder för att hänga med i utvecklingen och för att möta intressenternas intresse. LÄS MER
3. Avgörs arbetsmotivationen beroende på generationstillhörighet? : En kvalitativ studie ur ett generationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida det finns likheter och skillnader mellan generationerna X (1960-1980) och Z (1995-2012) gällande arbetsmotivation. Följaktligen ligger intresse för studien att undersöka huruvida värderingar skiljer i vilka faktorer som är mest centrala för arbetsmotivationen. LÄS MER
4. Effektivisering av inleveransprocesser på lager : Med Human Lean aspekter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Logistics is an integral component in making the production process more efficient in companies. An important concept in logistics is lead time, the time it takes for a product to go through the process from inbound and outbound to the customer. LÄS MER
5. THE CONCEPT OF MODULARIZATION AND THE DEFINITION OF A MODULE : An investigation and comparison of two successful companies within the automotive industry
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Modularization is an established concept for managing complexity and product variety, but there is no unambiguous and clear definition of the concept and of what constitutes a module in previous literature. This question was a starting point for the master thesis documented in this report, carried out at Scania CV AB. LÄS MER