Sökning: "Warning labels"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Warning labels.

  1. 1. Varning för snabblån - En studie om effekter av varningar i rörlig marknadsföring av snabblån

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anton Abele; Julius Marnelius; [2014]
    Nyckelord :Warning labels; Payday loans; Effective interest rate; Young adults;

    Sammanfattning : Payday loans are becoming a challenge of increasing gravity for society. Statistics show that the number of young adults with financial issues related to such loans has been growing over the past few years. Despite efforts to halt this trend, little is changing. LÄS MER

  2. 2. Försäljning under ansvar; en kvantitativ studie om hur skrämselpropaganda i butiksmiljö kan påverka kunders attityd

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linnéa Bergman; Nina Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :social responsibility; store atmosphere; level of fear; message source;

    Sammanfattning : Warning-labels as a mean of communicating social responsibility in the store. Previous studies have shown conflicting results regarding the effectiveness of warnings-labels as a way of communicating health hazards to customers and making them more conscious about the risks and changing their behavioural intentions. LÄS MER

  3. 3. Varumärken och varningsetiketter: En kvantitativ studie i hur varningsetiketter påverkar personer då de är placerade på läskförpackningar och om varningsetiketternas effekt påverkas av varumärket

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Pierre Jarméus; Henrik Engervall; [2009]
    Nyckelord :Warning label; Brand; Loyalty; Trust; Soft drink;

    Sammanfattning : Warning labels can be used to change the attitude and behavior in the general public. The use of warning labels is also increasing and suggestions have been made to expand their use to more general food products. However, the research regarding the effects of warning labels and how other factors may influence them is limited. LÄS MER

  4. 4. Varning! Effekter av varningar i printreklam.: Effekter av varningar i printreklam

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cecilia Lindau; Julia Persson; [2008]
    Nyckelord :Warning labels; Brand attitudes; Purchase intentions; Communication effects; Ad elements;

    Sammanfattning : The purpose of warning labels used by governments is to decrease consumption. In Sweden, the mandatory warning labels are designed according to statutory guidelines, and not according to research on attention-grabbing graphic elements. This results in a belief that the attention toward the warning labels is poor. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Warning labels.

Din email-adress: