Sökning: "Web 2.0"

Visar resultat 1 - 5 av 394 uppsatser innehållade orden Web 2.0.

  1. 1. “ALLT ÄR DEN LILLA RÅTTANS FEL, HÖRDE FRÅN EN SÄKER KÄLLA ATT HEN OCKSÅ SYSSLAR MED KRIMINELLA VERKSAMHETER” - En kvantitativ innehållsanalys om medborgarjournalistikens kvalitet på Flashback

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Gustafsson; Josefine Gerdtman; [2023-03-10]
    Nyckelord :Medborgarjournalistik; användargenererat innehåll UGC ; kvalitet; Flashback;

    Sammanfattning : As interactive media have grown, citizen journalism has gained greater importance. Almost half of Sweden's population takes part in news delivery on social media, where the discussion forum Flashback is one of the platforms. LÄS MER

  2. 2. Andra världskriget som intern(et)skämt : En studie om kulturell gemenskap på forumet r/ww2memes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Aron Schuurman; [2023]
    Nyckelord :World War 2; andra världskriget; internet memes; internetmemes; memes; Web 2.0; history memes; historiememes; historical culture; historiekultur; historieförmedling; community; gemenskap; appropriation; appropriering.; History and Archaeology;

    Sammanfattning : World War II as an in(ternet)-joke : A study on cultural community on the forum r/ww2memes. This master’s thesis examines the construction of community on the Reddit-forum r/ww2memes, dedicated to publishing and sharing internet memes concerning World War 2. LÄS MER

  3. 3. Riding the Viral Wave: Generation Z consumer behaviour during viral demand in relation to Brand Management : A qualitative study on how to strategize brand equity management to prolong customer retention from viral demand based on Generation Z consumer behaviour.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Aini Safiya Husain Jinnah; Lolav Ismail; [2023]
    Nyckelord :Virality; Viral Transmission; Brand Management; Generation Z; CBBE-Model; Customer Retention;

    Sammanfattning : Background: Following the development brought by the digital age, social networks and consumer behaviour has significantly changed. The network connectivity of WEB 2.0 enables information to spread at an accelerated rate to a wide scope, creating viral demand. This phenomenon presents an opportunity for brands to increase their customer base. LÄS MER

  4. 4. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Milla Lindén; Moa Winge; [2023]
    Nyckelord :Rasmus Paludan; digital news media; alternative news media; mainstream media; Easter Riots; strategic narratives; disinformation; framing; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER

  5. 5. Study of accessibility needs of people with visual impairments and how they align with WCAG 2.0 guidelines : A Study of WCAG 2.0 Guidelines

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Benaris Hajduk; Ismail Ali; [2023]
    Nyckelord :Web accessibility; Visual impairments; Web Content Accessibility Guide- lines 2.0; Accessibilty;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate the needs and challenges faced by visually impairedindividuals when using the internet and assess the compatibility of the challengesthey face with the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0). By exam-ining these aspects, through analysis of existing literature, surveys and interview. LÄS MER