Sökning: "Well-known Celebrities"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Well-known Celebrities.
1. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER
2. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER
3. I will find you... But will I influence you? : A quantitative study on influencer endorsements impact on brand loyalty
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Brand loyalty is an essential asset for brands as it helps brands to build a strong brand. Therefore, brands invest a significant amount of money in their marketing efforts and strategies to create and maintain brand loyalty in an ever-competitive market. LÄS MER
4. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER
5. Debatt om brist på representa0on på Oscarsgalan 2016
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Avsikten med denna studie är att hitta ett sätt att förstå diskussionen, som inträffade i samband med bristen på representation bland nomineringarna i den 88:e upplagan av Oscarsgalans. Med hjälp av en dialogisk textanalys, forskningsöversikt och teorier valde vi att analysera 19 Hollywoodkändisar och välkända personers åsikter om nomineringarna. LÄS MER