Sökning: "William Jönsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden William Jönsson.

  1. 1. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  2. 2. Protection against special operations : a vauluble field of exploration in modern conflict

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Anton Jönsson; [2020]
    Nyckelord :special operations; McRaven; security; special forces;

    Sammanfattning : The use of special operations to achieve political and strategical aims have risen in modern warfare. There is a lack of studies about special operations in general and especially studies about protection against these operations. LÄS MER

  3. 3. Determinants affecting the intention to buy green clothing products : A quantitative study on Swedish millennials

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :William Henriksson; Sandra Jönsson; [2018]
    Nyckelord :Green Marketing; Green Clothing Products; Green Consumer Behavior; Swedish Millennials; Green Gap;

    Sammanfattning : Background: The clothing industry is guilty of environmental destruction, at the same time consumers and more specifically Swedish millennials have shown increasing concern for the environment. Those favorable environmental attitudes and concerns has however in some green contexts shown to not affect the intention to buy green products which might suggest that there exists a so-called attitude-intention gap. LÄS MER

  4. 4. Arbetsorganisation och ledarskap, MAMF15

    L3-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Adeeb Al-Adhami; Erdal Albayati; Fredrika Andreasson; William Berg; Paulina Antonsson; Seamus Doyle; Johanna Falk; Sebastian Green; Samuel Hirschfeld; Elsa Höjbert; Ami Izetagic; Olof Johansson; Annika Jönsson; Victor Jönsson; Louise Landin; Josefine Laurén; Eric Lennman; Karl Lindkvist; Robert Malmsjö; Emil Olofsson Van Der Eijken; Alexander Olsson; Johan Rosén; Erik Sjöström; Felix Strömberg; Klara Svensson; Andreas Söderholm; Hedda Trönnberg; Tomas Tengberg; Adelina Zahirovic; [2018]
    Nyckelord :Arbetsorganisation; ledarskap; studentartiklar; aktivitetsbaserade arbetsplatser; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kursen Arbetsorganisation och ledarskap avslutades med en konferens där studenterna presenterade sina projektarbeten. Dessa arbeten är sammanställda i artiklar med olika teman kopplat till dagens arbetsliv. LÄS MER

  5. 5. Matchning av studenter som bemanningskonsulter

    Kandidat-uppsats,

    Författare :William Blomström; Klas Jönsson; [2010]
    Nyckelord :matchning; bemanning; student;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen var att studera hur matchning av studenter som jobbar extra som konsulter går till. Detta jämfördes med hur bemanningsbranschen matchar sina ordinarie konsulter och hur rekrytering går till i vanliga företag. LÄS MER