Sökning: "World Wide Fund for Nature"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden World Wide Fund for Nature.

  1. 1. Att gå på känsla eller förnuft – det är frågan : En studie om hur retorikens patos och logos kan användas i ett informationsmaterial för att uppmuntra till ett önskat beteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Josefine Wijkström; [2022]
    Nyckelord :Informationsdesign; textdesign; retorik; logos; patos; beteendeförändring; nudge; påverka;

    Sammanfattning : Den här rapporten bygger på en studie inom Informationsdesign inriktning textdesign, och handlar om hur patos och logos kan användas i ett informationsmaterial för att påverka och uppmuntra till ett önskat beteende. Miljöfrågor är ständigt aktuella och år efter år syns en ökning av nedskräpning i naturen. LÄS MER

  2. 2. Flodpärlmusslans (M. margaritifera) förekomst och täthet genom NPK+ och blå målklassning : En studie i Kolarebäcken – Västra Götalands län

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Ida Johansson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Majoriteten av Sveriges vattendrag observeras i skogsmark, där en god skogsbruksplanering kan förbättra vattenkvaliteten. Världsnaturfonden (WWF) konstruerade således verktygen Naturvärden, Påverkan, Känslighet och Plusvärde (NPK+) och Blå målklassning, vilka har utvecklats av skogsstyrelsen. LÄS MER

  3. 3. Vems sida står du på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lotta Angel; Karin Larsson; [2017]
    Nyckelord :World Wide Fund for Nature; Textanalys; Semiotik; Miljökommunikation; Social marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vems sida står du på? Hur har utvecklingen av miljökommunikation i praktiken ändrats under de senaste 30 åren? Denna studie utför en semiotisk textanalys på fyra visuella texter som är publicerade av organisationen WWF. Den identifierar och analyserar de tecken och koder som används i visuell marknadsföring för att kommunicera strategiska budskap till mottagaren. LÄS MER

  4. 4. Engaging Hundreds of Millions, Engaging WWFers : The Internal Communication within an International NGO

    Master-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Katja Rönkkö; [2013]
    Nyckelord :NGO; internal communications; WWF; organizational culture; sensemaking;

    Sammanfattning : The significance of local and international non-governmental organizations in society has beenincreasing quite rapidly. Nevertheless, the research concerning international NGOs internalactivities has not evolved in phase with the growing roles of NGOs’. LÄS MER

  5. 5. DRAWING THE ENVIRONMENT : Construction of Environmental Challenges by Greenpeace and WWF via Facebook

    Master-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Tamara Netrebo; [2012]
    Nyckelord :Environmental Communication; Social construction; Agenda Setting; Social Media;

    Sammanfattning : Environmental challenges do not exist around by themselves. They are constructed andput in our mind by the key stakeholders, who draw public attention to certain issues. People experience the world through the words of others. Construction of environmental concerns is an ever ongoing process, and we need to be aware about things that can change. LÄS MER