Sökning: "World music"
Visar resultat 1 - 5 av 316 uppsatser innehållade orden World music.
1. “Det är en äcklig verklighet som inspirerar min musik” : En netnografisk studie om gangsterrappens koppling till gängkriminalitet
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att, genom en netnografisk undersökningsmetod, få en större inblick för hur gängrelaterade brott och den kriminella livsstilen porträtteras i musikgenren gangsterrap. Materialet som analyserats består av 25 låtar av fem olika svenska rapartister på den sociala medieplattformen Youtube. LÄS MER
2. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER
3. Den flabbande judiska hotjazzen. En undersökning av tidningen Den svenske nationalsocialistens musik och attityd till musik, åren 1933 - 1939
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The national socialist ideology is obsessed with race and culture. Several studies both international and from Sweden has showed a constant obsession with music and musical purity. LÄS MER
4. ADAPTIV MUSIK I SPEL : En undersökning på hur adaptiv musik påverkar spelupplevelsen och i vilka spelmoment adaptiv musik föredras över linjär musik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Musik i spel är ofta linjär trots att adaptiv musik har bevisats ge spelare en förstärkt inlevelse i spel. Detta arbete fokuserade på att undersöka samband mellan adaptiv musik och i vilka spelmoment sådan musik används. LÄS MER
5. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaperSammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER