Sökning: "acceptance of online-banking"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden acceptance of online-banking.

  1. 1. Navigating Employee Job Satisfaction and Performance: An empirical study of FinTech adoption in a Finnish bank

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saher Sakr; Maiju Viitanen; [2023]
    Nyckelord :financial technology; fintech; technology adoption; technology acceptance; technology resistance; technology implementation; employee satisfaction; employee performance; financial institutions; traditional financial institutions; banks; banking industry; finnish banks; op bank; digitalization; digital financing; innovation in banking; artificial intelligence; blockchain; robo-advising; peer-to-peer; internet-of-things; mobile banking; online banking; theory of reasoned action; technology acceptance model; unified theory of acceptance and use of technology; motivational model;

    Sammanfattning : While FinTech is a relatively recent subject in academic literature, it is widely acknowledged as one of the most notable innovations within the financial industry. Despite the growing interest in FinTech, there is currently a lack of comprehensive understanding regarding the exact implications it will have on established financial institutions. LÄS MER

  2. 2. Be careful who you trust : En kvantitativ studie om integritetsrisk och dess bakomliggande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Feride Hoda; Benyamin Öksüz; [2019]
    Nyckelord :Online Banking; Digitalization; Integrity Risk; Trust; Service quality; Technology-acceptance; Bank; Digitalisering; Integritetsrisk; Förtroende; Servicekvalitet; Teknologiacceptans;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart i banksektorn och dess påverkan på teknologin har medfört att allt fler bankärenden hanteras digitalt via internettjänster. Till följd av digitala banktjänster har en ny dörr öppnats för bedragare. LÄS MER

  3. 3. The Era of Artificial Intelligence in Swedish Banking : Exploring Customer Attitudes Towards AI as a Substitute to Brick and Mortar Offices

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Isabel Bergström Stacey; Philip Svenningsson; Anton Thoresson; [2018]
    Nyckelord :Online Banking; Artificial Intelligence; Brick and Mortar Offices; Customer Service; Swedish Banking Industry; Customer Attitudes; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Background: The wave of Artificial Intelligence (AI) is marching on, replacing jobs and traditional services, and is predicted to be one of the biggest marketing trends in the close future. Four of the major Swedish banks have started to implement AI as a customer service channel. LÄS MER

  4. 4. “Banking is no longer somewhere you go but something you do” : En kvantitativ studie om acceptans av finansiell rådgivning via onlinemöte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Cassandra Isgren; Madeleine Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Online meeting; online-banking; financial advisory service; trust; corporate image; perceived security; website quality; acceptance of online-banking; Onlinemöte; online-banking; finansiell rådgivning; förtroende; företagsimage; upplevd säkerhet; webbplatskvalitet; acceptans av online-banking;

    Sammanfattning : Förändringen av dagens bankmarknad sker successivt, en ny form av bankkontor med digitalisering etableras samtidigt som fysiska bankkontor avvecklas. Digitaliseringen har lett till att bankerna utvecklat en ny rådgivningstjänst, onlinemöte, som innebär att banker kan erbjuda finansiell rådgivning på valfri plats. LÄS MER